هفته نوزدهم لیگ برتر والیبال ؛ تلاش کاله برای باقی ماندن در جمع مدعیان

پایگاه خبری ارک ـ هفته نوزدهم لیگ برتر والیبال مردان فردا (چهارشنبه) درحالی با پنج دیدار پیگیری خواهد شد که تیم کاله مازندران برای ماندن در جمع هشت تیم برتر نیاز مبرم به پیروزی در ارومیه دارد.

هفته هشتم دور برگشت مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه های مردان ایران یادواره 200 شهید والیبالیست فردا با پنج دیدار در شهرهای تهران، تبریز، ورامین، ارومیه و بندرعباس پیگیری خواهد شد.
دیدار ششم این هفته روز شنبه سوم بهمن ماه برگزار شد و پیکان تهران سه بر صفر گوهر کویر زاهدان را شکست داد. تیم والیبال پیکان با 12 دوره قهرمانی، پرافتخارترین تیم شرکت کننده در مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه های برتر ایران است. این تیم سه عنوان نایب قهرمانی و سه مدال برنز نیز در پرونده کاری خود در این رقابت ها دارد.
تیم های والیبال شهرداری ارومیه و کاله مازندران در نخستین مسابقه هفته هشتم دور برگشت در سالن غدیر ارومیه به مصاف یکدیگر می روند. شهرداری ارومیه با 43 امتیاز از 14 برد در رتبه سوم جدول قرار دارد و نگرانی از مرحله پلی آف ندارد چون صعودش قطعی شده است.
اما کاله مازندارن وضعیت دشواری در جدول دارد و در حال حاضر با 28 امتیاز از 9 پیروزی در رتبه هفتم است. دو تیم آرمان و شهرداری تبریز نیز با 9 برد رقابت نزدیکی با کاله در جدول این رقابت ها دارند، به همین دلیل کاله نباید در این مسابقه مغلوب ارومیه شود.
نماینده مازندران دومین تیم افتخارآفرین لیگ برتر والیبال است که سال گذشته در لیگ برتر حضور نداشت. نماینده مازندران هفت مدال شامل دو طلا، یک نقره و چهار عنوان سومی در این رقابت ها به دست آورده است و امسال برای صعود به مرحله پلی آف تلاش می کند.
سالن شهید اقدمی تبریز میزبان دومین دیدار هفته نوزدهم لیگ برتر والیبال خواهد بود و شهرداری تبریز از بازرگانی جواهری گنبد پذیرایی خواهد کرد. نماینده گنبد که با 16 امتیاز و 6 برد در جایگاه دهم جدول قرار دارد، در آستانه از دست دادن فرصت حضور در پلی آف است و شکست در این مسابقه برایش گران تمام می شود.
از سوی دیگر شهرداری تبریز یکی از تیم های لیگ برتر است که 9 برد دارد و برای ماندن در هشت تیم برتر نیاز مبرم به پیروزی خواهد داشت. این تیم در حال حاضر با 28 امتیاز در رتبه ششم است، رتبه ای که زیاد اطمینانی نیست زیرا با یک شکست امکان سقوط دو پله ای دارد. دیدار رفت دو تیم در گنبد سه بر صفر به سود شهرداری تبریز به پایان رسید.
بانک سرمایه صدرنشین 47 امتیازی لیگ برتر والیبال در هفته نوزدهم در خانه والیبال تهران میزبان آرمان ورزشی اردکان است. آرمان در دیدار رفت که در سالن آیت الله خاتمی اردکان برگزار شد، سه بر صفر مغلوب شد، اما آرمانی ها برای ماندن در جمع هشت تیم پلی آف مبارزه می کنند و شکست در این دیدار سخت می تواند کار آنان را مشکل کند.
آرمان رقابت نزدیکی با سایپا دارد و هم اکنون با 23 امتیاز از 9 برد در رتبه هشتم جدول است، اما سایپا 23 امتیازی هشت برد دارد و یک بازی کمتر نسبت به آرمان انجام داده است، به همین دلیل شکست برابر بانک سرمایه احتمال از دست دادن این جایگاه را برای آرمان خواهد داشت.
تیم والیبال سایپا نیز این هفته در سالن شهید گل عباسی ورامین به مصاف متین صالحین این شهر خواهد رفت. این مسابقه نیز یکی از دیدارهای حساس و دیدنی هفته نوزدهم لیگ برتر والیبال خواهد بود به ویژه که تیم متین پاسور خود را برای دومین هفته متوالی به دلیل حکم کمیته انضباطی همراه ندارد.
نتیجه دیدار رفت دو تیم سه بر دو به سود نارنجی پوشان سایپا تمام شد و شاگردان محمد ترکاشوند سرمربی متین در اندیشه جبران بازی رفت و تثبیت جایگاه خود در رتبه چهارم جدول هستند. متینی ها رقابت نزدیکی با ثامن برای این جایگاه جدول دارند.
ثامن الحجج خراسان نیز در آخرین مسابقه هفته نوزدهم لیگ برتر والیبال در سالن فجر بندرعباس میهمان آلومینیوم المهدی هرمزگان خواهد بود. ثامنی ها که با 10 برد و 31 امتیاز در رتبه پنجم جدول هستند به مصاف تیم بدون انگیزه آلومینیوم المهدی می روند که تنها چهار دیدار باقی مانده از دور مقدماتی را پیش رو دارد تا پایان کار این تیم در لیگ برتر 94 باشد. دیدار رفت دو تیم نیز سه بر صفر به سود ثامن به پایان رسید.
برنامه کامل و اسامی داوران و ناظران هفته نوزدهم لیگ برتر والیبال به قرار زیر است:
تبریز، ساعت 17: سالن شهید اقدمی
شهرداری تبریز – بازرگانی جواهری گنبد
داور اول: مسعود ذوقی، داور دوم: اسماعیل رزقی و ناظر: حمید حق بین

ورامین، ساعت 17 و 30 دقیقه: سالن شهید گل عباسی
متین صالحین ورامین – سایپای تهران
داور اول: مرتضی اکرمی، داور دوم: داود نافعی و ناظر: محمد حسین شفقی

ارومیه، ساعت 15و30 دقیقه: سالن غدیر
شهرداری ارومیه – کاله مازندران
داور اول: محمد شاهمیری، داور دوم: میثم پارسه و ناظر: حسین پورکاشیان

بندرعباس ، ساعت 17: سالن فجر
آلومینیوم المهدی هرمزگان – ثامن الحجج خراسان
داور اول: حمید راهجردیان، داور دوم: امید فولادی وندا و ناظر: محمد حسن خوشدل

تهران، ساعت 17: خانه والیبال
بانک سرمایه – آرمان ورزشی اردکان
داور اول: اصغر کاظمی، داور دوم: مرتضی علایی و ناظر: خلیل یگانه مجد

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا