لیگ قهرمانان آسیا؛ توقف ذوب آهن برابر لخویا در اصفهان

پایگاه خبری ارک – تیم فوتبال ذوب آهن که در هفته نخست لیگ قهرمانان آسیا موفق شده بود در دوحه تیم لخویا را شکست دهد، در اصفهان با تساوی بدون گل برابر این تیم متوقف و 4 امتیازی شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایرنا، شاگردان یحیی گل محمدی که در دیدار نخست خود در هفته نخست لیگ قهرمانان آسیا در چارچوب گروه B تیم لخویای قطر را با تک گل مهدی رجب زاده در دوحه شکست داده بودند، از ساعت 18 و 45 دقیقه در ورزشگاه فولادشهر اصفهان میزبان این تیم در دیدار برگشت بودند.
در نیمه نخست شاگردان گل محمدی بازی هجومی را در دستور کار داشتند و بارها از جناحین به دروازه لخویا نزدیک شده اما موفق به گلزنی نشدند.
در دقیقه دوم کاوه رضایی با شوتی سنگین از پشت محوطه جریمه می توانست دروازه حریف را باز کند که با عکس العمل به موقع دروازه بان لخویا این ضربه مهار شد و این فرصت از دست رفت.
در دقیقه 5 ضربه سر علی همام لبنانی به دیرک افقی دروازه تیم لخویا اصابت کرد و با خوش شانسی دروازه بان این تیم به گل تبدیل نشد.
در دقیقه 18 شوت سنگین آلن دیکو مهاجم تیم لخویا را رشید مظاهری به خوبی دفع کرد و مانع از گلزنی او شد.
شاگردان جمال بن ماضی سرمربی فرانسوی الجزایری در دقایق پایانی نیمه نخست دروازه مظاهری را با خطر جدی مواجه کردند، اما موفق به گلزنی نشدند تا نیمه نخست این دیدار با تساوی بدون گل پایان یابد.
بازیکنان ذوب آهن نیمه دوم را تهاجمی آغاز کردند و در دقیقه 47 کاوه رضایی صاحب موقعیت خوبی برابر دروازه لخویا شد اما نتوانست توپ را وارد دروازه حریف قطری کند.
در دقیقه 51 بازیکنان ذوب آهن از روی یک ضربه ایستگاهی صاحب موقعیتی جدی برابر دروازه لخویا شدند اما این بار نیز ضربه کاوه رضایی با برخورد به مدافعان پر تعداد لخویا راهی کرنر شد.
لخویا که برای خارج شدن از فشار حملات ذوب آهن دل به ضد حملات بسته بود، در دقیقه 54 صاحب موقعیت مناسبی شد اما ضربه اسماعیل محمد مهاجم لخویا از پشت خط منطقه 18 قدم از بالای دروازه رشید مظاهری راهی اوت شد.
اما در دقیقه 55 بهترین موقعیت این دیدار نصیب کاوه رضایی شد و وی در موقعیت تک به تک با دروازه بان لخویا قرار گرفت. رضایی توانست توپ را از بین پاهای دروازه بان قطری عبور دهد اما مدافع اسپانیایی لخویا قبل از ورود توپ به دروازه آن بیرون کشید تا رضایی و ذوب آهنی ها حسرت تعقیب نکردن توپ را بکشند.
در دقیقه 79 محمد ن‍ادمهدی مدافع پیش تاخته ذوب آهن با فرار از تله آفساید لخویا صاحب یک موقعیت عالی و تک به تک با دروازه بان لخویا شد، اما با بی دقتی توپ را از بالای دروازه به خارج فرستاد تا آه از نهاد 5 هزار هوادار حاضر در ورزشگاه خارج شود.
در دقایق پایانی این دیدار تیم لخویا با نفرات زیاد تلاش داشت تا به گل برتری در این دیدار دست یابد، اما حملات این تیم نیز بدون نتیجه باقی ماند و در پایان 90 دقیقه 2 تیم به کسب یک امتیاز و تساوی بدون گل رضایت دادند.
محمد رشید مظاهری، محمد نژادمهدی، هادی محمدی، ولید اسماعیل، علی حمام، مهدی مهدی پور، قاسم حدادی فر، احسان پهلوان (مارکو اورلیو 76)، مرتضی تبریزی، مهدی رجب زاده و کاوه رضایی 11 بازیکنی بودند که یحیی گل محمدی برای این دیدار انتخاب کرده بود.
جمال بلماضی نیز تیم خود را با ترکیب امین لکومته، محمد موسی، محمد تره سور، چیکو فلورس، خالد مفتاح،احمد ال سید، یوسف مساکنی، اسماعیل محمد، نام تائه هی، کریم بودیاف، دیاکو به میدان فرستاده بود.
یودای یارناموتو از ژاپن قضاوت این دیدار را برعهده داشت و ساتوشی کاراکامی هم وطن وی، عزمان بن اسماعیل از مالزی و محمود سلیم سید المجارفی از عمان وی را در امر قضاوت یاری می رساندند.
در دیگر دیدار این گروه تیم فوتبال النصر عربستان سعودی با یک گل تیم بنیادکار ازبکستان را شکست داد. در ادامه این رقابت ها ذوب آهن قرار است در روز 26 اسفند ماه و 17 فروردین ماه 2 دیدار رفت و برگشت با بنیادکار ازبکستان داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا