بهربرداری ازکانال انتقال آب گلدشت و نهضت آباد نجف آباد آغاز شد

‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک :
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نجف آباد گفت: برای احداث کانال گلدشت و نهضت آباد بیش ازدو هزار و 600 میلیون ریال ازاعتبارات ملی و مبلغ 315 میلیون ریال خود یاری کشا ورزان منطقه در سال جاری هزینه شده است.
مجتبی مطهری در گفت وگو با ایرنا مشخصات فنی و سازه‌ای کانال‌های انتقال آب را از نوع بتنی با مقطع ذوزنقه ای اعلام کرد و گفت: احداث این کانال ها سبب افزایش تولید، افزایش بهبود بازده آبیاری، جلوگیری از تلفات آب در مسیر انتقال، جلوگیری از رویش علف های هرز (که در کانال های سنتی رایج بوده است) و عدم انتقال بذر علف های هرز می شود.
وی افزود :اجرای درست اینگونه طرحها سبب حفاظت خاک و حفظ حریم زمین های کشاورزی می شود.
مطهری افزود: افزایش سطح زیر کشت محصولات کشاورزی از مهم ترین مزایای احداث کانال های انتفال آب است و با اجرای آن راندمان آبیاری حدود 80درصد افزایش می‌یابد.
مدیرجهاد کشاورزی شهرستان نجف آباد همچنین از برگزاری دوره آموزشی مدیریت تولید محصولات گلخانه ای برای ‏کارشناسان باغبانی شهرستان و گلخانه داران و متقاضیان احداث گلخانه خبر داد وگفت: این دوره آموزشی با شرکت 70 نفر از علا قه مندان به تولید محصولات گلخانه ای و با تدریس ‏اساتید و کارشناسان با تجربه جهاد کشا ورزی برگزارشد.
مجموع گلخانه های فعال شهرستان نجف آباد 47 هکتار است که حدود 86 درصد این سطح به گلخانه های فلزی اختصاص یافته است.
از این میزان 36 هکتار به کشت سبزی و صیفی اختصاص یافته است و با توجه به لزوم تغییر الگوی کشت این میزان سطح به سرعت در حال افزایش است.
‏شهرستان نجف آباد دارای بیش از 300هزار نفر جمعیت و هشت شهر و 1 روستاست.
غ.ک/ 7137/ 6022

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا