افزایش کمی و کیفی خدمات بیمه ای همگام با تحقق نظام تامین اجتماعی الکترونیک

پایگاه خبری ارک اصفهان:

مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان خبر داد:

افزایش کمی و کیفی خدمات بیمه ای همگام با تحقق نظام تامین اجتماعی الکترونیک

 

مدیرکل تامین اجتماعی استان اصفهان در نشست خبری با خبرنگاران رسانه های گروهی که به مناسبت گرامیداشت هفته دولت برگزار شده بود به بیان اهم فعالیت ها و دستاوردهای این سازمان در استان اصفهان پرداخت و گفت: در دولت تدبیر و امید شاهد برقراری نظم و ایجاد برنامه مدون و نظام پاسخگویی و تکریم کارکنان و مراجعین در سازمان تامین اجتماعی هستیم.

علی اصغر دادخواه گفت: خوشبختانه با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید شاهد انتخاب یک مدیر از بدنه سازمان برای اولین بار به مدیرعاملی این سازمان هستیم که دکتر نوربخش با درایت و تخصص و تعهد خود این سازمان را به خوبی از حواشی گذشته دور کرد و با ایجاد نظم و تدوین برنامه مدون، سازمان تامین اجتماعی در کشور روی ریل اصلی خود قرار گرفت .

وی افزود: سازمان تامین اجتماعی هم اکنون بر پایه احترام به شرکای اجتماعی خود حرکت نموده و تمام برنامه ریزی ها و سیاست گذاری ها بر اساس مشارکت کارگران و کارفرمایان و انجمن های کارگری ، کارفرمایی و بازنشستگی صورت می گیرد.

وی ادامه داد: ایجاد فضای آرامش، دوری از مسائل حاشیه‌ای، ایجاد برنامه‌ها و سیاست‌های نوین، ارتباط با شرکای اجتماعی سازمان و اجرای تعهدات و گسترش چتر حمایتی نسبت به افراد تحت پوشش از جمله اهداف کلان این سازمان بوده است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان اصفهان با اشاره به انتخاب این اداره کل بعنوان منتخب نمونه استانی سازمان در بین استانهای کشور ضمن تقدیر از همکاران ستادی و کارکنان این سازمان در جلب رضایت بیمه شدگان و تسهیل خدمات گفت: خوشبختانه با تعاملی که با شر کای اجتماعی سازمان برقرار شده است شاهد افزایش رضایتمندی بیمه شدگان و کارفرمایان هستیم.

وی با اشاره به اقدامات این اداره کل در کسب رضایت مراجعین گفت: استان اصفهان به عنوان استان پیشتاز در اجرای حذف لیست های کاغذی حق بیمه در کشور بوده و هم اکنون کلیه کارگاههای استان لیست کارکنان خود را از طریق اینترنت پرداخت می کنند که این موضوع نقش مهمی در رضایتمندی کارفرمایان دارد.

وی ادامه داد: اداره کل تامین اجتماعی استان اصفهان با بهره گیری از پتانسیل فکری و مدیریتی کارشناسان ستادی و کارکنان خود و تشکیل اتاق فکر موفق شد بعنوان نمونه در کشور معرفی شود و این ماحصل همفکری و هم افزایی و تعامل بیش از پیش مدیران و کارکنان این سازمان در سراسر استان و شرکای اجتماعی خود است.

وی در ادامه به افزایش رضایت‌مندی بیمه‌شدگان و مخاطبان سازمان در سال‌های جدید اشاره کرد و گفت: این سازمان با بهره‌گیری از خدمات نوین و فناوری اطلاعات نقش مهمی در جلب رضایت‌مندی بیمه‌شدگان داشته و با بهره‌گیری از تامین اجتماعی الکترونیک از میلیون‌ها بار مراجعه مخاطبین به واحدهای اجرایی جلوگیری شده است که این مهم نقش بسزایی در مدیریت هزینه‌ها و جلب رضایت مندی داشته است.

دادخواه با اشاره به استقرار و تجهیز واحد بیمه‌ای و کارگزاری های جدید در سراسر استان گفت: به دنبال تحقق «تامین اجتماعی الکترونیک» هستیم که در این روش مدل چند وظیفه‌ای برای سازمان دیده شده و بیمه‌شدگان با تشکیل پرونده الکترونیک از خدمات نوین و سهل‌الوصول سازمان تامین اجتماعی برخوردار خواهند شد.

دادخواه افزود: ارائه خدمات بیمه‌ای در استان اصفهان از طریق ۴۳ شعبه بیمه‌ای، ۲۳ شعبه اقماری، 19 کارگزاری و ۱۳۷۰ کارمند شاغل در واحدهای اجرایی استان صورت می‌پذیرد.

وی افزود: در استان اصفهان ماهانه بالغ بر یکصد هزار لیست بیمه به صورت اینترنتی دریافت می‌شود و هم‌اکنون در این استان ۸ هزار و ۸۰۰ کارگاه فعال و ۱۱۰ هزار کارفرما طرف قرارداد این سازمان هستند.

پوشش 65 درصدی جمعیت استان اصفهان از خدمات تامین اجتماعی

مدیرکل تامین اجتماعی استان اصفهان در ادامه این نشست به پوشش ۶۵ درصدی جمعیت استان اصفهان از حمایت‌ها و خدمات سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون بالغ بر ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از جمعیت استان از حمایت‌های کوتاه مدت و بلند مدت سازمان تامین اجتماعی برخوردارند.

وی افزود: در استان اصفهان هم‌اکنون یک میلیون و 90 هزار بیمه‌پرداز و 226هزار و 618نفر مستمری‌بگیر وجود دارد که در سال گذشته ۲۸ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال مستمری به بازنشستگان استان اصفهان پرداخت شد.

وی به 20هزار و 342 پرونده مقرری بیمه بیکاری در استان اصفهان اشاره کرد و گفت: امسال با توجه به رکود حاکم بر صنایع استان شاهد رشد 7 درصدی مقرری بگیران بیمه بیکاری در استان هستیم که امیدواریم با بسته حمایتی دولت در آینده نزدیک شاهد رونق تولید و افزایش ورودی بیمه شدگان باشیم.

دادخواه با اشاره به کاهش 5 درصدی ورودی بیمه شدگان در استان افزود: پایداری سازمان تامین اجتماعی و تحقق اهداف و خدمات سازمان منوط به برقراری رابطه ورودی و خروجی منابع و مصارف دارد.

وی ادامه داد:در سال گذشته ۱۸۵۰ میلیارد ریال به مقرری‌بگیران بیمه بیکاری در استان پرداخت شده است.

تحقق صد درصدی فرامین ستاد اقتصاد مقاومتی در استان

دادخواه در ادامه با اشاره به ابلاغ ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در سازمان تامین اجتماعی گفت: صد درصد فرامین اقتصاد مقاومتی در استان اصفهان محقق شده و با ابلاغ آیین‌نامه بخشودگی جرائم کارفرمایان و همراهی و همیاری با کارگاه‌های کوچک و زودبازده، این سازمان گام‌های موثری در بهبود فضای کسب و کار برداشته است.

دادخواه افزود: سازمان تامین اجتماعی در اجرای این قانون بالاترین سطح همکاری را با کارفرمایان کارگاه‌های کوچک و متوسط زود بازده داشته و لیست حق بیمه این کارگاه‌ها را دریافت می‌کند.

وی ادامه داد: در اجرای فرمان دوم ستاد اقتصاد مقاومتی، جرائم کارفرمایان خوش‌حسابی که ظرف مدت یک سال اصل جرائم خود را پرداخت کنند از سوی این سازمان مشمول بخشودگی ۱۰۰درصد بیمه‌ای شدند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان اصفهان در ادامه با اشاره به برگزاری نشست های متعدد این سازمان با نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان ، خانه صنعت معدن و تجارت، انجمن های تخصصی کارگری و کارفرمایی و بازنشستکی و تشکل های صنفی کارگری و کارفرمایی، خانه کارگر، جامعه اسلامی و انجمن اسلامی کار در استان و نهادهای دولتی و عمومی در استان اصفهان اشاره کرد و گفت: سازمان تامین اجتماعی در استان اصفهان هم اکنون در بالاترین سطح تعامل با شرکای اجتماعی و مراجعین و مخاطبین خود است و این تعامل سازنده دوطرفه را مرهون همراهی و همدلی مدیران و مسؤولان و کارگزاران صدیق نظام مقدس جمهوری اسلامی میداند و آن را ارج می نهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا