رئیس کل دادگستری استان اصفهان خبرداد:اعمال تخفیف مجازات به حافظین قرآن در کمیسیون عفو

پایگاه خبری ارک اصفهان:

رئیس کل دادگستری استان اصفهان خبرداد:اعمال تخفیف مجازات به حافظین قرآن در کمیسیون عفو

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان اصفهان،دکتر احمد خسروی وفا رئیس کل دادگستری به همراه رحیمی دادستان دادسرای عمومی و  انقلاب اصفهان با حضور در زندان مرکزی اصفهان ازنزدیک با مددجویان دیدار و سپس از خوابگاهها و اسکان مددجویان بازدید کردند.

در این بازدید سه ساعته امیری مدیر کل زندان های استان در طی سخنانی با قدردانی از توجه و تعامل بین دستگاه قضایی و مجموعه مدیریتی قضایی در استان اصفهان گفت: حضور قضات و شعبات مختلف قضایی در طول زمان های مختلف در زندانها و در جمع مددجویان زمنیه کاهش جمعیت کیفری را رقم زده وامروز نیز حضور عالی ترین مقام قضایی در بین مددجویان موجب کاهش بسیاری از اسیب ها و رفع مشکلات مددجویان خواهد شد.

وی در ادامه گفت: با بازدید و توصیه های قبلی در خصوص اعمال تخفیف مجازات ویژه مددجویانی که در حفظ قرآن شرکت دارند امروز خوشبختانه بیش از ۱۸۰۰ حافظ قرآن در مجموعه زندان های استان مشغول فعالیت هستند که علاوه برتقویت روحیه و ایمان و آغاز مسیری بهتر و مناسب در زندگی -در اکثر آنها نور معنویت قرآن با گوشت و پوست آنان عجین شده است.

در ادامه نیز دکتر خسروی رئیس کل دادگستری استان به همراره رحیمی دادستان، امیری مدیرکل، زمانی قاضی ناظر و امینی مدیر زندان مرکزی  با حضور در خوابگاه مددجویان محکوم مالی،معلولین،جرائم محاکم عموم و انقلاب و….با برخی از مددجویان و نمایندگان آنها دیدار و توصیه هایی برای بازگشت به اغوش جامعه عنوان کردند.

سپس در تالارشهید مرداخانی نیز در جمع نمایندگان و رابطین اندرزگاههای مختلف زندان به سوالات مددجویان پاسخ و سپس مشکلات قضایی آنان را مورد بررسی قرار دادند.

دکتر خسروی وفا در جمع مددجویان بااشاره به تلاش های صورت گرفته فی مابین مجموع قضایی و زندان ها گفت: هدف از نگهداری افراد در مجموعه زندان بازگشت مددجوبه اغوش جامعه و خانواده است و در بسیاری موارد از حضور جوانان و افراد ی که با دلی پاک در زندان هاحضور دارند متاثر می شویم.

وی در ادامه اظهارداشت: همانگونه که در بازدید قبل هم عنوان شد افرادی که در زمان تحمل حبس به حفظ قرآن بپردازند و بیش از ۵ جزء قرآن را حفظ نمایند در کمیسیون های عفو مشمول تخفیفات مجازات قرار خواهند گرفت .

دکتر خسروی در ادامه تصریح کرد: از سال گذشته تاکنون افرادی زیادی که موفق به حفظ ۵ جزء قرآن گردیده اند و دارای احکام اعدام بوده اند مشمول عفو گردیده و زندگی دوباره ای را بواسطه قرآن تجربه کرده اند.

رئیس کل دادگستری استان در ادامه سخنانش با توجه به طرح معنوی قرآن درمانی در زندان اصفهان گفت: اجرای طرح موفق حفظ قرآن در زندان های استان باعث گردید تا به عنوان یک پیشنهاد طرح حفظ قرآن جهت اعمال عفو در آئین نامه های عفو و غیره در قوه قضاییه مطرح گردید که خوشبختانه در آینده این موضوع نیز بصورت کشوری نهادینه خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به سوالات مددکاران و مددجویان زندان در خصوص برخی مشکلات قضایی اظهارامیدواری کرد با بررسی پیشنهادات و مشکلات در شوراهای مختلف قضایی دادگستری زمنیه کاهش جمعیت کیفری و بازگشت مددجویان به آغوش خانواده و همچنین مشکلات مربوط به محکومین مالی مرتفع گردد.

در این بازدی همچنین مسائل و مشکلات مددجویان زندان مرکزی اصفهان بصورت مکتوب به رئیس کل دادگستری و  دادستان ارائه گردید.

دادگستریدد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا