معرفت شناسی حضرت زینب (س) پایه شناخت عاشوراست

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از ایرنا، آیت الله سید احمد علم الهدی روز یکشنبه در اجتماع رهروان زینبی در مشهد افزود: به جز تبیین نقش آفرینی حضرت زینب (س) نمی توان با هیچ بیانی ماهیت اصلی انقلاب عاشورا را برای اشخاص تبیین کرد.
وی اظهار کرد: اگر نقش آفرینی حضرت زینب (س) در عاشورا نبود، فلسفه و دلیل جنگ حضرت امام حسین (ع) همراه با خانواده و 72 نفر از یاران در مقابل 120 هزار جنگاور یزیدی به خوبی تبیین نمی شد و شخصیت ولایت مدارانه حضرت امام حسین (ع) زیر سوال می رفت.
وی گفت: بعد از شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، حضرت زینب (س) همه کاره انقلاب عاشورا بودند و آنچه باعث ماندگاری این قیام در تاریخ شد، قهرمانی های این بانوی بزرگ اسلام بود.
امام جمعه مشهد افزود: حضرت زینب (س) زن قهرمانی است که محور یک جریان قرار گرفت که اگر محوریت وی در جریان کربلا نبود، واقعه عاشورا معکوس می شد و دیگر اثری از این واقعه باقی نمی ماند و کربلا به یک نقطه تخطئه و سیاه نسبت به مبانی امامت و ولایت در تاریخ تبدیل می شد.
وی ادامه داد: دستگاه بنی امیه درصدد بود بعد از به شهادت رساندن حضرت اباعبدالله الحسین (ع) از اسارت اهل بیت (ع) برای تحقیر تبار پیامبر اسلام (ص) و امیرمومنان علی (ع) استفاده ابزاری کند.
وی اظهار کرد: دستگاه بنی امیه کاروان اهل بیت (ع) را در شام چرخاند تا آنان را عناصر ذلیل و پریشان و بدبخت نشان داده و صلابت پیامبر اسلام (ص) را از بین برده و قدرت بنی امیه را جلوه گر نماید.
آیت الله علم الهدی گفت: هرچه دستگاه بنی امیه به کاروان اسرا سخت گرفت، به آنان تشنگی و گرسنگی داد و آنان را مورد ضرب و شتم قرار داد، صلابت زنان و فرزندان خاندان پیامبر (ص) نشکست و کوچکترین کلام ملتمسانه ای برای پایان بخشیدن به این سختی ها از دهانشان خارج نشد.
وی افزود: سخنان تحقیرکننده و فریاد قهرمانانه حضرت زینب (س) در کاخ یزید بر سر یک حاکم تا دندان مسلح و سفاک که یزید را بچه ای آزاد شده خطاب کرد، باعث شد دستگاه بنی امیه احساس ذلالت کند.
وی اظهار کرد: اگر حرکت قهرمانانه حضرت زینب (س) در کاخ یزید و دروازه کوفه نبود، نقشه دشمن عملی شده و حضرت امام حسین (ع) تحقیر می شد.
امام جمعه مشهد ادامه داد: امروز انقلاب اسلامی ایران نیز در شرایط حساسی قرار گرفته به طوری که از یک سو مورد تهاجم دشمن خارجی و از طرف دیگر گرفتار همدستی های جریان های سیاسی ضد ولایی که دست در دست دشمن دارند شده است.
وی گفت: بانوان زینبی باید رهروان واقعی حضرت زینب (س) بوده و انقلاب را یاری دهند زیرا زینب دوستی فقط این نیست که فضایل ایشان را بازگو کرده و در غم مصائب آن حضرت اشک ریخت بلکه باید در خط حضرت زینب (س) و احیای خون شهدای کربلا حرکت کرد.
وی افزود: مقابله با بی عفتی هایی که در نتیجه هجمه دشمن رخ می دهد تنها با نهی از منکر بانوان زینبی و اقدام قاطعانه آنان قابل انجام است.
7489 / 6053 خبرنگار: میترا عبدالهی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا