دوچرخه سوار اروگوئه ای با دوچرخه سوار جانباز ایرانی نهال غرس کرد

‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک :
با گذشت 37 سال از انقلاب یاد و خاطره حماسه سازان ایرانی در آغاز پیروزی انقلاب و هشت سال دفاع مقدس هرگز از ذهن تاریخ پاک نمی شود و هر روز یاد و نام این حماسه سازان در جهان ماندگار تر و رنگ و بوی تازه ای به خود می گیرد.
هر کدام از افراد جامعه به هر بهانه ای یادی از آنان می کنند و نهالی به نامشان در عرصه های منابع طبیعی برای آیندگان به یادگار می گذارند تا برای همیشه تاریخ جاودانه و در اذهان جامعه زنده بمانند.
سید مسعود طباطبایی، جانباز 65 درصد ارتش جمهوری اسلامی ایران که هم اکنون سرتاسر ایران را به بهانه های مختلفی و برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جان بر کف دور می زند در هر شهری نیز نهالی به یاد آنان می کارد.
این جانباز و دوچرخه سوار می گوید: در راستای حفظ و صیانت از منابع زیست محیطی و طبیعی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سه دور، 31 استان ایران را رکاب زده ام.
وی به رنگ های سبز و قرمز پرچم همیشه در اهتزار ایران اشاره کرد و افزود: با رنگ قرمز که ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، مرحله اول رکاب زنی را سال 90 از سفر ایتالیا آغاز کردم و روز ملی خلیج فارس از پاسارگاد آرامگاه کوروش هخامنشی به سمت شلمچه طی مسیر کردم و در سه سال 51 استان کشور ایران را رکاب زدم.
طباطبایی می گوید: رنگ سبز ترکیبی از ایثار، شهادت و حفظ منابع ملی، طبیعی و زیست محیطی است که برای این منظور نیز اولین دوره تور ملی دوچرخه سواران اقوام ایرانی با هشت نفر را در سال 94 از شهر طوس به سمت بوشهر به مناسبت روز جانباز و آزادسازی خرمشهر و بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی آغاز کردیم.
وی ادامه می دهد: دومین دور دوچرخه سواری اقوام ایرانی با رهاسازی چهار کبوتر در شلمچه آغاز شد، در این دوره 34 استان و در کل 85 استان را رکاب زدیم.
طباطبایی اظهار می کند: امسال به مناسبت روز ارتش سفر خودم را از شاهرود به سمت تهران، یزد تا بندرعباس آغاز کرده ام و طی سفر، گروهی 10 نفره شدیم و این سومین تور ملی دوچرخه سواران ایرانی است.
وی می گوید: به مناسبت روز جانباز سفر طوس تا دهلاویه محل شهادت دکتر چمران را در در برنامه خود دارم.
این دوچرخه سوار و جانباز هشت سال دفاع مقدس افزود: به مناسبت روز حکیم ابوالقاسم فردوسی و آزاد سازی خرمشهر مسیر خرمشهر تا البرز را طی می کنیم و برای یادمان 141 محیط بان و جنگلبان که در راستای حفظ منابع طبیعی و زیست محیطی کشور از دریاچه ارومیه تا قله دماوند را هدف قرار داده ایم.
وی تاکید می کند: هر کدام از مناطق ایران زیبایی خاص و منحصر به فرد خود به لحاظ سرسبز و کویری بودن را دارد.
این دوچرخه سوار خاطرنشان می کند: به یاد تمام حماسه سازان ایران برای بر پا ماندن پرچم سه رنگ ایران سعی داریم در همه مناطق ایران به یاد این حماسه سازان نهالی بکاریم.
طباطبایی افزود: سال 1365 جانباز 65 درصد شده ام و سعی دارم تا سن 65 سالگی رکاب بزنم و به یاد شهدا نهالی بکارم.
وی در حال حاضر 52 ساله است که به گفته خود، 13 سال دیگر نیز رکاب خواهد زد.
** باید با ایجاد فضای سبز، شادی را به مردم هدیه کنیم
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان در ادامه مراسم غرس نهال گفت: هدف این برنامه، فرهنگ سازی نهال کاری و گرامیداشت یاد شهدای انقلاب و هشت سال جنگ تحمیلی است.
خلیل آقاجانلو تاکید کرد: در فرهنگ و دین مسلمانان به غرس نهال تاکید شده است و باید بتوان فضای سبز خوبی را برای استان ایجاد کرد و در سطح پارک ها و عرصه های طبیعی فضایی شاد و مفرح برای مردم فراهم آورد.
** کاشت نهال باید تبدیل به فرهنگ شود
فرماندار شهرستان زنجان در ادامه این برنامه گفت: اقدام دوچرخه سواران از 2 جهت ارزشمند است از سویی فرهنگ دوچرخه سواری را در دنیای ماشینی مدرن و استفاده از وسایل نقلیه پاک گردشگری ارزان قیمت و سالم را تبلیغ و ترویج می کنند و از سوی دیگر در مسیر حرکت خود نهال می کارند.
رسول بیات افزود: درخت نماد زندگی است و زمانی که درختی نباشد هوایی برای تنفس وجود نخواهد داشت.
وی یادآورشد: کاشت نهال باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود و هر ایرانی در سال یک درخت بکارد، مراقبت کند تا مشکل دود و ترافیک رفع و محیط زیست حفظ شود.
** ایران زیبایی های بکری برای دیدن دارد
دوچرخه سوار اروگوئه ای نیز در کنار مسئولان استانی و شهرستان زنجان اقدام به غرس نهالی به یاد شهدای حماسه ساز ایرانی کرد و گفت: بسیار خرسند است که در جمع مسئولان زنجانی اقدام به غرس نهال می کند و این روز برای او به یادماندنی خواهد بود.
بغونو افزود: ایران را بسیار دوست دارم و در مسیر شهرهایی که رکاب زدم، زیبایی های طبیعت را دیده و با مردم مهربان و خونگرم ایران و فرهنگ غنی آنها آشنا شده ام.
دعوت دوچرخه سوار و جانباز ایرانی از دوچرخه سوار اروگوئه ای برای کاشت نهال این میهمان را بهت زده کرد و این اقدام ایرانیان پیام صلح و دوستی بین ملت ها و اقوام مختلف جهان را داشت.
غرس نهال روز یکشنبه در بوستان گلستان در جاده زنجان – تبریز با حضور مسئولان استانی و شهرستانی و حضور مدیران ارشد ارتش زنجان انجام شد.
7325/3001
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی ** انتشار دهنده: مینا افشاری

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا