کشاورزان جنوب کرمان از کشت دیرهنگام سیب زمینی خودداری کنند

‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک :
به گزارش ایرنا سید یعقوب موسوی شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: احتمال افت دما به زیر صفر درجه در پائیز امسال نسبت به متوسط دراز مدت و احتمال سرمازدگی در نیمه آذرماه با توجه به پیش بینی های سازمان هواشناسی کشور دور از انتظار نیست.
وی تصریح کرد: بهترین زمان کشت طرح استمرار سیب زمینی و پیاز نیمه دوم شهریورماه تا پایان نیمه دوم مهرماه در منطقه جنوب کرمان است لذا کشاورزان از کشت دیرهنگام سیب زمینی جدأ خودداری کنند.
وی با بیان اینکه منطقه جنوب کرمان تولیدکننده و تامین کننده سیب و پیاز مورد نیاز بازارهای کشور در فصل سرد سال است اظهار کرد: کشت به موقع این محصولات موجب جلوگیری از خسارت به کشاورزان و تولید محصول با کیفیت برای عرضه به بازارهای کشور است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان به اجرای طرح اصلاح الگوی کشت در جنوب کرمان اشاره کرد و گفت: توصیه های لازم در جلسات هماهنگی به کشاورزان سیب زمینی کار و پیاز کار در منطقه شده است.
وی خاطرنشان کرد: سطح زیرکشت سیب زمینی در جنوب کرمان طی سال جاری چهار هزار هکتار است.
سازمان جهادکشاورزی جنوب کرمان به صورت مستقل از مرکز این استان فعالیت دارد و سالانه در هفت شهرستان این منطقه بیش از چهار و نیم میلیون تن انواع محصولات کشاورزی را تولید و به بازارهای مصرف عرضه می کند.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشاردهنده: نجمه حسنی
7450/3029

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا