مخالفت روسیه با پیش نویس قطعنامه شورای حقوق بشر سازمان ملل درباره حلب

به گزارش ارک خبر، «آلکسی بورودافکین» روز سه شنبه اعلام کرد: مسکو مخالف صدور قطعنامه شورای حقوق بشر سازمان ملل درباره وضعیت حلب است.
نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل و سایر سازمان های بین المللی در ژنو در گفت وگو با خبرگزاری روسیا سگودنیا اظهار کرد: از تمام کسانی که در عمل و نه حرف برای برقراری صلح و ثبات در حلب اهمیت قائل هستند دعوت می کنیم پیش نویس قطعنامه شورای حقوق بشر سازمان ملل در باره وضعیت حلب را رد کنند.
بورودافکین همچنین مخالفت کشورش با برگزاری نشست ویژه شورای حقوق بشر سازمان ملل برای بررسی اوضاع حلب را اعلام کرد.
وی افزود : این نشست برای حمایت از تروریست ها برگزار می شود و با توجه به اعلام آتش بس های موقت از طرف روسیه در حلب کاملا بیجا است.
سازمان ملل در بیانیه ای اعلام کرد : به درخواست انگلیس، نشست ویژه شورای حقوق بشر این سازمان درمورد وخامت اوضاع شهر در تنگنا قرار گرفته حلب در سوریه روزجمعه برگزار خواهد شد.
به گزارش روز سه شنبه رسانه ها، در بیانیه سازمان ملل آمده است : این درخواست از جانب گروهی متشکل از یازده کشور غربی و عرب از جمله امریکا و قدرت های منطقه ای حامی نیروهای شورشی سوریه به مجمع حقوق بشر سازمان ملل که 47 عضو دارد تسلیم شده است.
درنامه انگلیس گفته شده است که به دنبال وخامت اخیر اوضاع حقوق بشر درحلب و عدم انجام تعهدات بین المللی دولت اسد و متحدانش درقبال حقوق بشر، برگزاری چنین نشستی ضروری است.
دولت انگلیس درحالی درخواست برگزاری نشست ویژه شورای حقوق بشر سازمان ملل کرده که به همراه آمریکا و برخی کشورهای غربی همپیمان خود با حمایت از گروه های تروریستی در سوریه، در وضعیت به وجود آمده در این کشور مسئول است.
اما مقام های غربی با عوامفریبی این تلاش های خود را دفاع از آزادی و دمکراسی می نامند و در واقع تروریست پروری آنها با این ارزش های انسانی وجه اشتراکی ندارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا