زندان و زندانی بازتاب مشکلات جامعه است

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از ایرنا، علی اصغر جهانگیر روز چهارشنبه در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی افزود: نظام قضایی کشور بر اساس دغدغه رهبری در صدد کاهش جمعیت کیفری و توسعه خدمات اصلاحی و تربیتی در زندان ها و سامان دهی وضعیت زندانیان است.
وی بدون اشاره به آماری مشخص، بالاترین نرخ فراوانی جرم را مربوط به زندانیان مواد مخدر دانست که بیش از نیمی از زندانیان کشور را تشکیل می دهند.
وی با تاکید بر همکاری همه نهادها برای حمایت از خانواده های زندانیان، گفت: خانواده های زندانیان در معرض انواع آسیب ها هستند که اگر حمایت لازم از آنها صورت نگیرد زمینه ورود آنها به چرخه ناهنجاری های اجتماعی آماده می شود.
رئیس سازمان زندان ها با اشاره به ضرورت اتمام پروژه زندان تبریز، اظهار کرد: ساخت زندان های جدید به معنی افزایش زندانیان نیست بلکه این امر یک ضرورت برای ارتقای سطح استانداردها و تعطیلی زندان های فرسوده است.
وی بر ضرورت همکاری نهادها برای حمایت از خانواده ها تاکید کرد و افزود: خانواده های زندانیان در معرض انواع آسیب ها هستند که اگر حمایت لازم از آنها صورت نگیرد زمینه ورود آنها به چرخه جرم آماده می شود.
خبرنگار: مینا بازگشا ** انتشار دهنده: محمد رستگار
6120/6183

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا