600 هزار از زمین های کشاورزی استان کرمانشاه زیرکشت پاییزه می رود

‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک :
به گزارش ایرنا، روابط عمومی جهاد کشاورزی کرمانشاه، روز چهارشنبه به نقل از خسرو شهبازی در حاشیه بازدید از کشت پاییزه غلات در دهستان سراب نیلوفر اعلام کرد: پیش بینی می شود که بیش از 400 هزار هکتار از این میزان به کشت گندم اختصاص یابد که حدود 310 هزار هکتار آن دیم و 90 هزار هکتار آبی خواهد بود.
وی با بیان اینکه حدود 185 هزار هکتار نیز کشت جو صورت خواهد گرفت، گفت: از این سطح 170 هزار هکتار دیم و 15 هزار هکتار آبی است.
وی تصریح کرد: حدود هفت هزار هکتار از مزارع دیم استان نیز زیرکشت نخود پاییزه می رود که در راستای تناوب زراعی و استفاده از نزولات جوی انجام می شود.
شهبازی با اشاره به اینکه در تامین نهاده ها هیچ مشکلی وجود ندارد، گفت: تغذیه گیاهی موضوع بسیار مهمی است که حتما باید با مشورت کارشناسان انجام شود.
رییس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه در پایان با اشاره به اهمیت ماشین آلات و ادوات کشاورزی افزود: با توجه به تاثیر ادوات و ماشین آلات کشاورزی در حفظ منابع خاک، صرفه جویی در میزان بذر و نهاده ها و در نهایت افزایش عملکرد محصولات کشاورزی؛ تسهیلات مناسبی به کشاورزان برای خرید ماشین آلات جدید کشاورزی اعطا شده که با تجهیز و نوسازی این ماشین آلات در حفظ منابع این مرز و بوم بیش از پیش موثر باشیم.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت بیش از 940 هزار هکتار زمین کشاورزی و باغ دارد.
8066/3209 تنظیم کننده: عباداله آذرگون** انتشاردهنده:علی مولوی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا