برگزاری سومین جلسه کارگروه تخصصی امداد ونجات وآموزش همگانی استان اصفهان در سال 95

پایگاه خبری ارک اصفهان:

برگزاری سومین جلسه کارگروه تخصصی امداد ونجات وآموزش همگانی استان اصفهان در سال 95

سومین جلسه کارگروه تخصصی امداد ونجات و آموزش همگانی استان اصفهان در سال 95 برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان اصفهان ؛این جلسه با حضور مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان،مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان و اعضای کارگروه در روز چهارشنبه 28 مهرماه در سالن کنفرانس جمعیت استان برگزار شد .

درسومین جلسه کارگروه تخصصی امداد ونجات و آموزش همگانی استان اصفهان مهندس شیشه فروش ،مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اهمیت بانک اطلاعات سازمانها در خصوص مواجهه با حوادث و بحرانهای احتمالی بر تکمیل این بانک تاکید کرد .

وی همچنین با عنایت به معین بودن استان اصفهان برای مدیریت بحران شهر تهران و 8 استان همجوار،خواستار تسریع در تکمیل و تدوینبانک اطلاعات سازمانها در خصوص مواجهه با حوادثشد .

 بنابر این گزارش در ادامه جلسه دکتر مومنی،رییسکارگروه تخصصی امداد ونجات و آموزش همگانی استاناز تمامی سازمان ها و ارگانهای ذیربط خواست تا به فاکتورهای ریسک در برنامه ریزی ها توجه کافی مبذول دارند .

وی همچنینبا تاکید بر موضوع پیشگیری و پیش بینی حوادث و سوانح و نقش آن در افزایش تاب آوری جوامع خواستار پیگیری مجدانه سازمانها در عملیاتی کردن مصوبات جلسات کارگروه شدند .  

همچنین در این جلسه با بررسی مصوبات جلسه قبلی نسبت به بررسی دستور کار جلسه شامل بررسی سند آسیب شناسی مدیریت بحران در کلانشهرها با تاکید بر چهارچوب سندای (2015-2030) برای کاهش خطر بلایای جهانی ، برگزاری مانور زلزله مدارس در 15 آذرماه با رویکرد محله محوری ، پیگیری مصوبات کمیته مراسم اربعین حسینی و پیگیری مشکلات کوچ عشایر و تغییرات جوی و اقلیمی اقدام شد .

dsc_0010 dsc_0003

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا