باید از فرصت اربعین برای نشان دادن اتحاد مسلمانان استفاده کنیم

‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک :
آیت الله محمود محمدی عراقی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: اجتماع بزرگ عزاداران سیدالشهدا در اربعین یکی از مزیت های بزرگ فرهنگی و دینی شیعیان است.
وی از اربعین به عنوان یک پدیده بی نظیر جهانی یاد کرد و افزود: مراسم اربعین از ابعاد مختلف حائز اهمیت است و صلح طلبی مسلمانان را به جهانیان گوشزد می کند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: در منطقه و کشوری که به شدت درگیر ناآرامی است مسلمانان در امنیت کامل و آرامش اجتماعی میلیونی برگزار کرده و برای سید و سالار شهدا عزاداری می کنند.
محمدی عراقی تاکید کرد: این موضوع نشان می دهد که مذهب تشیع در شرایطی کاملا ناامن می تواند امنیت و اتحادآفرین باشد.
وی تاکید کرد که باید مراسم اربعین حسینی به عنوان یک مراسم مذهبی بزرگ ثبت جهانی شود تا بیش از گذشته جهانیان آن را بشناسند.
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری، در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه مردم ایران خود را برای حضور در راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی آماده می کنند، گفت: مردم غرب کشور بزرگترین افتخار خود را استقبال از زائران اربعین حسینی می دانند.
محمدی عراقی ادامه داد: در سال های گذشته راهپیمایی عظیم اربعین حسینی توانسته است که پیوندهای عاطفی بین مردم ایران و عراق را بیشتر کرده و به تحکیم روابط بین المللی ایران کمک کند.
وی تاکید کرد: در شرایطی که دشمنان به دنبال ایجاد تفرقه بین مسلمانان هستند، باید با تروج فرهنگ عاشورایی به کمک رسانه ها در مقابل توطئه های دشمن ایستادگی کنیم.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: اربعین حسینی این ظرفیت را دارد که نقش رژیم صهیونیستی در حمایت از تروریست ها و مقابله با جهان اسلام را به جهانیان نشان دهد.
7445/8066 خبرنگار:سامان رحمتیان ** انتشار دهنده:علی مولوی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا