اصفهان به ياد در خون خفتگان ۲۵ آبان لاله گون شد

پایگاه خبری ارک خبر- اصفهان:

اصفهان به ياد در خون خفتگان ۲۵ آبان لاله گون شد

مديرعامل سازمان زيباسازي شهرداري اصفهان گفت: شهر اصفهان به مناسبت ۲۵ آبان ماه سالروز حماسه و ايثار مردم اصفهان با نمادهاي لاله، استند قاب شهدا، حجله شهدا، نورپردازي ليزري و تبليغات شهري فضاسازي شد.

به گزارش روابط عمومي سازمان زيباسازي شهرداري اصفهان، مهدي بقايي در اين باره گفت: نمادهايي به شكل لاله به ياد شهداي گلگون كفن عمليات محرم سال ۶۱ بر روي تيرهاي روشنايي بزرگراه ها و زيرگذرهاي سطح شهر نصب شده است.

وي با اشاره به فضاسازي شهر با استند قاب عكس شهدا بيان كرد: اين قاب ها سر چهارراه ها و ميادين اصلي شهر نصب شده كه يادآور لحظاتي از تشييع شهداي عمليات محرم در روز ۲۵ آبان ميان سيل خروشان مردم شهيدپرور اصفهان است.

وي همچنين از نصب حجله هاي شهدا به صورت ويژه در عرشه پل ۲۵ آبان اين شهر خبر داد و خاطرنشان كرد: تبليغات شهري در قالب تك پايه و لمپوست به مناسبت اين روز بزرگ و با عنوان “۲۵ آبان، روز حماسه و ايثار مردم اصفهان” به صورت گسترده در شهر نصب شد.

مديرعامل سازمان زيباسازي شهرداري اصفهان ادامه داد: فضاسازي عرشه پل ۲۵ آبان از ۲۰ تا ۲۵ آبان ماه هر روزه از ساعت ۱۸ تا ۲۴ صورت مي گيرد كه در اين طرح، پيام ها و شعارهاي مربوط به ۲۵ آبان روز حماسه و ايثار به وسيله ليزر نمايش داده مي شود.

در عمليات محرم سال ۶۱، يكهزار و ۲۵۰ نفر از رزمندگان به شهادت رسيدند كه بيش از ۷۰۰ نفر آن ها از استان اصفهان بودند و سه هزار و ۲۵۰ رزمنده ديگر نيز مجروح شدند.

۳۷۰ نفر از اين شهدا در ۲۵ آبان همان سال در سيل خروشان مردم اصفهان و سه يا چهار روز بعد نيز ۲۵۰ شهيد ديگر در اين شهر تشييع شد. ۲۵ آبان ماه به عنوان روز حماسه و ايثار مردم اصفهان در تقويم به ثبت رسيد.

 

 

دکمه بازگشت به بالا