بازدید معاون برنامه ریزی و توسعه کشور از احداث تصفیه خانه فاضلاب سده لنجان

پایگاه خبری ارک خبر- اصفهان:

بازدید معاون برنامه ریزی و توسعه کشور از احداث تصفیه خانه فاضلاب سده لنجان

معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت مهندسی آبفای کشور و عضو شورای فنی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور از روند احداث تصفیه خانه فاضلاب سده لنجان و ورنامخواست بازدید به عمل آورند.

در این بازدید مهندس قانع از پیشرفت فیزیکی احداث این پروژه که به بیش از 95 درصد رسیده ابراز خرسندی نمود و تأکید کرد با توجه به اینکه این پروژه جزء پروژه های اقتصاد مقاومتی است انتظار می رود در آینده ای نزدیک به بهره برداری برسد.

در ادامه مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان گفت: عملیات احداث این تصفیه خانه در تیرماه سال 92 آغاز شد که انتظار می رود نهایت تا چندماه دیگر تصفیه خانه فاضلاب سده لنجان و ورنامخواست به بهره برداری برسد این درحالیست که اصولاً احداث تصفیه خانه های فاضلاب چندین و چندسال به طول می انجامید که دلیل آن هم تزریق قطره چکانی اعتبارات دولتی بوده است . اما خوشبختانه این پروژه با سرمایه گذاری بخش خصوصی در دستور کار قرار گرفت .

مهندس هاشم امینی با اشاره به انعقاد قرارداد بیع متقابل به منظور احداث تصفیه خانه فاضلاب سده لنجان و ورنامخواست خاطرنشان ساخت : با انعقاد قرارداد بیع متقابل میان شرکت آبفا استان اصفهان با مجتمع فولاد مبارکه مقرر گردید اجرای شبکه فاضلاب و احداث تصفیه خانه در منطقه سده لنجان و ورنامخواست در بازه زمانی 3 ساله انجام پذیرد در صورتی که اگر قرار بود این پروژه با تخصیص اعتبارات دولتی اجرایی شود حداقل 20 سال زمان می برد چرا که در خوشبینانه ترین حالت با جذب صد درصدی بودجه عمرانی احداث این تصفیه خانه سالها طول می کشید .

وی اجرای این پروژه را در این منطقه بسیار ضروری خواند و اعلام کرد : منطقه سده لنجان به دلیل اینکه در غرب استان قرار دارد و از بارندگی نسبتاً مطلوبی برخوردار است سطح آبهای زیرزمینی در این محدوده بالاست . بر این اساس عدم برخورداری از شبکه فاضلاب آلودگی محیط زیست را دربر دارد چرا که منجر به آلودگی آبهای زیرزمینی می شود و از سویی دیگر مردم این منطقه سالیان سال است خواهان برخورداری از خدمات شبکه فاضلاب هستند که پیش بینی شده با بهره برداری از فاز اول این تصفیه خانه جمعیتی بالغ بر 38 هزار نفر تحت پوشش خدمات شبکه فاضلاب قرار گیرند .

مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان گفت : تصفیه خانه فاضلاب سده لنجان و ورنامخواست در مساحتی به وسعت 32 هزار مترمربع احداث شد که به روش لجن فعال و هوادهی گسترده با دبی خروجی 189 لیتر در ثانیه و دبی ورودی 2 مدول 4 هزار و 680 مترمکعب در روز است .

وی اعلام کرد : از آنجایی که احداث به موقع و سریع این پروژه بسیار حائز اهمیت بوده اجرای آن در دو شیفت کاری در دستور کار قرار گرفت .

0k0a6215 0k0a6052

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا