با حضور استاندار اصفهان، انجمن همبستگی خانواده های شهدا و ایثارگران و جانبازان برگزار شد

پایگاه خبری ارک خبر- اصفهان:

با حضور استاندار اصفهان، انجمن همبستگی خانواده های شهدا و ایثارگران و جانبازان برگزار شد
جلسه انجمن همبستگی خانواده های شهدا و ایثارگران و جانبازان ، همزمان و با خجسته سالروز آغاز امامت و ولایت حضرت مهدی (عج) با حضور دکتر رسول زرگرپور و جمع کثیری از مدیران و خانواده های معظم شهدا و ایثارگران و جانبازان در فضایی معنوی و حماسی برگزار گردید.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری اصفهان، دکتر رسول زرگرپور در جلسه انجمن همبستگی خانواده های شهدا و ایثارگران و جانبازان ، به میزبانی استانداری اصفهان همزمان با خجسته سالروز آغاز امامت و ولایت حضرت مهدی (عج) و با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری و جمع کثیری از مدیران و خانواده های معظم شهدا و ایثارگران و جانبازان برگزار شد، اظهارداشت: امنیت و آرامش کشور جمهوری اسلامی ایران در میان منطقه ی پر از آشوب و جنگ و خونریزی مدیون شهیدان و جانبازان و خانواده های صبور و مقاوم آنان است.

استانداراصفهان افزود: اصفهان با دارا بودن ۶ درصد جمعیت کشور ، ۱۱ درصد جانباز و شهید را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است و این استان در دوران دفاع مقدس دولشگر و ۴ تیپ مستقل در جنگ داشت که افتخار ماست و رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) در خصوص اصفهان می فرمایند روزی اصفهان را به شهید خرازی ها و شهید ردانی ها خواهند شناخت.

رسول زرگرپور با بیان اینکه مردم اصفهان در دوران دفاع مقدس خط شکن بود و هرکجا در جبهه ها با مشکلی برخورد می کردند از اصفهانی ها کمک می گرفتند، افزود: هر چه داریم از خون شهداست و باید قدردان این از خودگذشتگی ها باشیم.

زرگرپور ضمن تقدیر از صبر و استقامت خانواده های شهدا، گفت:خانواده ی شهدا و ایثارگران چشم و چراغ محافل مختلف هستند و سرمایه های گرانقدر استان می باشندچرا که فرزندان خود را بگونه ای پرورش دادند که با ایثار و از خودگذشتگی و جانفشانی از خاک ایران دفاع کردند.

استاندار اصفهان در ادامه به بیان ویژگی های استان و همچنین نعمات و نقمات اصفهان پرداخت و گفت: ۷۰ درصد فولاد کشور، ۵۰ درصد صنایع ساختمانی و سنگ ،۲۵ درصد فرآورده های نفتی کشور در این استان تولید می شود و اصفهان صنعتی ترین استان کشور است که۱۰ درصد از صنایع بزرگ کشور را تامین می کند.

مدیر ارشد استان با بیان اینکه اصفهان از لحاظ کشاورزی و میراث فرهنگی نیز در جایگاه خوبی قرار گرفته است، گفت: تعداد ورود گردشگران به اصفهان نسبت به سال ۹۲، ۳ برابر افزایش یافته است.

وی به مشکلات و چالش های استان نیز اشاره کرد و افزود: در سال ۹۲، اصفهان آلوده ترین استان کشور بود که خوشبختانه با اجرای طرح جامع بهبود کیفی هوای منطقه اصفهان ؛ تعداد روز های هوای سالم به ۲۱۶ روز و هوای پاک به ۸ روز رسیده است و این طرح بعنوان موفق ترین طرح کشور در این زمینه شناخته شد.

زرگرپور بابیان اینکه در حال حاضر با خشکسالی که در ۴۰ سال گذشته بی سابقه بوده است، روبرو هستیم، گفت: افزایش جمعیت، مهاجرت، تغییر اقلیم و کشاورزی سنتی از جمله دلایل کمبود آب است که برای حل این مشکل طرح ۹ ماده ای احیای حوضه ی آبریز زاینده رود در دستور کار قرار گرفت.

استانداراصفهان با بیان اینکه مشکل آب اصفهان در سطوح عالی کشور مطرح گردیده است، گفت: مدیریت استان خواستار اجرای هرچه سریعتر مصوبات این طرح است .

رسول زرگرپور افزود: در دولت تدبیر و امید پروژه هایی که اتمام آن ها طی چندین دهه از آرزوهای مردم بشمار می رفت در دستور کار قرار گرفت و خوشبختانه ۱۲ کیلومتر از متروی اصفهان ، شبستان اصلی مصلی و ورزشگاه نقش جهان به بهره برداری رسید و عملیات اجرایی قطار سریع السیر اصفهان- تهران و کنارگذر شرق  و غرب اصفهان نیز در دستور کار قرار گرفت.

گفتنی است انجمن همبستگی خانواده های شهدا و ایثارگران و جانبازان در طول دو دهه گذشته به صورت هفتگی صبح ها ی جمعه در منازل شهیدان سرافراز و جانبازان گرانقدر و یا ادارات و ارگانهای دعوت کننده تشکیل جلسه مید هد و با حضور جمع کثیری از خانواده های معظم شهدا و ایثارگران و جانبازان برنامه های متنوعی را به اجراء میگذارد.

شایان ذکر است در جلسه امروز علاوه بر قرائت زیارت عاشورا و جلسه درسهایی از نهج البلاغه ، حسین سیستانی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری به نمایندگی از خانواده های شهدا و ایثارگران ضمن عرض خیر مقدم از اهتمام ویژه استاندار اصفهان به امور خانواده های شهدا و ایثارگران تقدیر و تشکر نمود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا