حضور مدیر کل بهزیستی استان اصفهان در برنامه رادیویی زاویه

پایگاه خبری ارک خبر- اصفهان:

حضور مدیر کل بهزیستی استان اصفهان در برنامه رادیویی زاویه

صبح امروز 18 آذر ماه سالجاری،دكتر سعید صادقي مدیر کل بهزيستي استان اصفهان، با حضور در برنامه زنده رادیویی زاویه، گزارشی در خصوص عملكرد بهزيستي در رابطه با برگزاری چهارمین جشنواره تئاتر معلولین همزمان با گرامیداشت روز جهانی معلولین ارائه داد.

دکتر صادقی ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام حسن عسگری(ع) و گرامیداشت هفته معلولان ابراز داشت: همه ما باید به این نکته توجه داشته باشیم که معلولین علی رغم مشکلات و نواقص ظاهری همچون معلولیت های جسمی حرکتی، ذهنی، ضایعه نخاعی و … فرقی با انسانهای دیگر ندارند و حقیقت انسانی آنها با دیگر افراد جامعه برابر است و در برخی از مواقع از لحاظ استعداد ها و توانایی ها از انسانهای عادی توانمند تر هستند.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر معلولین گفت: در حقیقت این جشنواره که با عنوان امید آفرین و با شعار« جشن دوستی ها با احترام به تفاوت ها»، که در استان اصفهان برگزار گردید. سه دوره قبل در تهران برگزار شده بود و با یک فاصله زمانی 10 ساله آذر ماه امسال در استان اصفهان برگزار شد.

مدیر کل بهزیستی استان اصفهان خاطر نشان کرد: که امسال در این جشنواره 6 گروه هنرمند معلول خارجی از کشورهای ایتالیا، ارمنستان، آلمان، هلند، اوگاندا و بلژیک و 35 گروه هنرمند معلول داخلی از تمامی استانهای کشور حضور داشتند که در کنار نمایش های خیابانی، صحنه ای، کودک و…. کارگاه های آموزشی نیز جهت آموزش شرکت کنندگان با حضور اساتید بین المللی تشکیل شد که این افتخاری برای ما و شهر هنر دوست اصفهان است.

مدیر کل بهزیستی استان اصفهان در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از تمامی مسئولین دستگاه های اجرایی به ویژه صدا و سیمای مرکز اصفهان به منظور همکاری و تعامل در زمینه اطلاع رسانی مناسب از مردم شریف و هنر دوست استان اصفهان نیز تقدیر کرد و گفت: حمایت و استقبال مردم و مسئولین از این جشنواره و معلولان بی نظیر بود و نکته قابل توجه که چهارمین جشنواره بین المللی معلولان را از دیگر دوره های این جشنواره مجزا می کند.

دکتر سعید صادقی در خصوص برنامه های جنبی این برنامه ابراز داشت: برنامه های جنبی این جشنواره فارغ از برگزاری جلسات، کارگاه های آموزشی و اجرای نمایش ها بهترین قسمت آن حضور پر شور مردم و دیدگاه مشترک مسئولین در جهت یاری رسانی به معلولین بود و از دیگر برکات این جشنواره حضور دکتر محسنی بند پی معاون وزیر و ریاست محترم بهزیستی کشور در این استان و برگزاری جلساتی با نمایندگان تشکل های معلولین و بحث و تبادل نظر در خصوص رفع مشکلات معلولین بوده است.

مدیر کل بهزیستی استان اصفهان در پایان سخنانش با اشاره به قانون جامع حمایت از معلولین گفت: مهمترین دغدغه معلولین مسکن ، اشتغال و وسایل کمک توان بخشی است که امیدواریم حمایت از این قانون در حقیقت بتواند زندگی خوبی را برای معلولان فراهم نموده و همه دستگاه ها را موظف کند که نقش مسئولیت اجتماعی خود در این خصوص ایفا کنند. وی افزود: خود باوری قدرت زندگی است وقتی که خود باوری ایجاد شود قدرت زندگی در انسان ارتقاء می یابد و من امیدوارم خانواده 300 هزار نفری بهزیستی شامل پرسنل ، گروه های هدف و خیرین دوشا دوش هم گام برداریم تا بتوانیم این خود باوری و قدرت زندگی را در گروه هدف افزایش دهیم.

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا