آتش سوزی کارخانه ریسندگی در کاشان مهار شد

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

پس از  30ساعت تلاش نفس گیر

آتش سوزی کارخانه ریسندگی در کاشان مهار شد

پس از  30ساعت تلاش نفس گیر آتش سوزی کارخانه ریسندگی در شهرک صنعتی امیرکبیر(جعفرآباد) کاشان مهار شد.

به گزارش مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری کاشان به نقل از سازمان آتش نشاني وخدمات ايمني شهرداري کاشان، مدیرعامل این سازمان اعلام کرد: مقارن ساعت 16و29 دقیقه روزپنجشنبه مورخ 18 آبان، وقوع یک مورد آتش سوزی در کارخانه ریسندگی واقع درشهرک صنعتی امیرکبیر(جعفرآباد) کاشان به  ستاد فرماندهی این سازمان اطلاع داده شد.

سیدمهدی مجدالاشرافی ادامه داد:خودروهای سنگین اطفائیه در محل آتش سوزی حاضر شدند و با توجه به حجم گسترده آتش سوزی که منجربه سوختن بخشی عظیمی از مواد اولیه کارخانه ریسندگی شده بود اقداماتی در جهت اطفاء جلوگیری ازگسترش حریق و خسارت سنگین به دیگر سوله ها و تجهیزات و مواد اولیه موجود و همچنین کارخانجات مجاور بعمل آمد.

به گفته وی  41 نفر از ماموران ایستگاه هاي عملیاتی شماره1 ،2 ،3 و4 این سازمان با استفاده از هشت خودروی اطفائیه و با همکاری عوامل آتش نشانی شهرهای آران و بیدگل ، قمصر ، ابوزآباد ، شهرک صنعتی امیرکبیر  و شرکت سایپا وباتلاشی موثر، پس از 30ساعت موفق به اطفاء حریق مواد اولیه شدند.

مدیرعامل سازمان آتش نشاني وخدمات ايمني شهرداري کاشان افزود: حجم زیاد مواد اولیه و عدم دسترسی مناسب به کانون حریق از دلایل اصلی طولانی شدن عملیات بود.

مجدالاشرافی تصریح کرد: دراین  حادثه که علت آن  توسط کارشناسان سازمان در حال بررسی است پنج نفر از آتش نشانان در حین عملیات مصدوم شدند که توسط عوامل اورژانس مستقر درمحل حادثه مراحل امداد انجام گرفت.

وی در ادامه از تمامی متصدیان واحدهای صنعتی خواست تا با رعايت استانداردها، توصيه ها و ضوابط ایمنی لازم الاجرا درپیشگیری از وقوع اینگونه حوادث کوشا باشند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا