رئیس سازمان برنامه و بودجه استان خبر داد وجود 120 هزار نفر بیکار در آذربایجان‌شرقی

رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان‌شرقی گفت: نرخ بیکاری ما همواره پایین به نظر می‌رسد که این مسئله موجب شده استان در دریافت حمایت‌ها و تسهیلات به حاشیه رفته و فرصت‌های شغلی در یک دور باطل از استان خارج شود.

100676

ارک خبر- ایسنا،  داود بهبودی در نشست تشریح طرح ملی توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار(تکاپو) که با حضور معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشکیل یافت، اظهار کرد: در فضای فعلی و  به لحاظ واقعیت‌های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی، اشتغال دغدغه جدی برای دولت و مردم به شمار می رود.

وی با بیان اینکه اشتغال موضوع حساسی است که جزو سیاست‌های اولویت دار دولت است و یکی از موضوعات حوزه اقتصاد مقاومتی به شمار می‌زود، افزود: ما در جهت ایجاد اشتغال‌های سهل الوصول، کوتاه مدت و میان مدت برای رسیدن به اشتغال پایدار مجدانه تلاش می کنیم و چاره ای نداریم جز اینکه این مسیر را طی کنیم.

بهبودی خاطرنشان کرد: برای ایجاد اشتغال باید توجه کنیم اقتضائات استان‌ها و حتی شهرها متفاوت است، به عنوان مثال در استان آذربایجان شرقی فرش جزو صنایع اصلی دستباف بوده و تبریز پایتخت فرش دنیا است؛ خوشه‌های چرم و کفش، آجیل و خشکبار هم در اینجا بسیار فعال هستد و در عرصه های IT و ICT، قطعه سازی و قطعات خودرو نیز حرف های زیادی برای گفتن داریم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان‌شرقی تأکید کرد: برای مواجهه مناسب با مقوله تبریز 2018 یک سال مهلت داریم و این ماموریت و سوژه‌ای برای توسعه و گسترش مشاغل مرتبط با صنعت گردشگری به شمار می رود.

این مسئول با بیان اینکه طبق سرشماری امسال استان ما نزدیک به 4 میلیون نفر جمعیت دارد و همواره نرخ مشارکت ما از متوسط کشوری بالا و نرخ بیکاری ما از متوسط کشوری پایین بوده است، خاطرنشان کرد: یک میلیون و 200 هزار نفر از جمعیت استان در بازار کار حضور دارند؛ نرخ بیکاری استان  10 درصد است و طبق تعریف مرکز آمار 120 هزار نفر بیکار داریم.

بهبودی با اشاره به اینکه نرخ پایین بیکاری به دلیل روحیات اجتماعی مردم ما است که هر کجا شغل باشد آنجا هستند، افزود: این مسئله موجب شده استان در دریافت حمایت ها و تسهیلات به حاشیه رفته و فرصت های شغلی در یک دور باطل از استان خارج شود

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا