جبارزاده مطرح کرد: احداث هر فضای آموزشی مساوی با تعطیلی یک زندان

استاندار آذربایجان شرقی گفت: 80 درصد محکومان و مجرمان استان افراد بی سواد و کم سواد و کمتر از دو درصد این افراد، دارای تحصیلات تکمیلی هستند که این آمار اثباتی بر ارتباط مستقیم افزایش ساخت مدارس و موسسات آموزشی با کاهش جرایم است.

100671

ارک خبر- ایسنا ، اسماعیل جبارزاده در آیین افتتاح مدرسه خیرساز سید زنوزی شهر زنوز از توابع شهرستان مرند با اشاره به نقش مهم نیروی انسانی متخصص و ماهر در پیشرفت جامعه افزود: امروز داشتن نفت و گاز و معادن؛ ملاکی برای پیشرفته و ثروتمند بودن کشورها نیست بلکه مقوله نیروی انسانی متخصص و ماهر از اهمیت خاصی برخوردار است که نقش دستگاه تعلیم و تربیت در این مورد بیش از پیش مهم و حیاتی است.

وی با بیان اینکه موضوع ساخت مدرسه و کاهش جرایم در جامعه با یکدیگر رابطه مستقیمی دارند افزود: احداث هر مدرسه و موسسه آموزشی به منزله بسته شدن در یک زندان است و برخود وظیفه می دانم که در تمامی مراسمات افتاح مدارس خیر ساز، شخصا حضور داشته باشم و به هر دلیل هم اگر این موضوع مقدور نبود، مهندس پورمهدی به نمایندگی از بنده در این مراسمات حضور خواهند داشت.

وی در همین راستا تصریح کرد: 80 درصد محکومان و مجرمان استان افراد بی سواد و کم سواد و کمتر از دو درصد این افراد، دارای تحصیلات تکمیلی هستند که این آمار اثباتی بر ارتباط مستقیم افزایش ساخت مدارس و موسسات آموزشی با کاهش جرایم است.

استاندار آذربایجان شرقی از نیروی انسانی سالم و متخصص به عنوان مهم ترین قدرت ملی و جهانی کشورها یاد کرد و ادامه داد: خیران مدرسه ساز با ساخت مدرسه نقش مهمی در تولید، اقتصاد و قدرت ملی کشور ایفا می کنند و انتظار داریم از این پس، بیش از پیش یارای دولت در تحقق اهداف نظام آموزش و پرورش باشند.

جبارزاده خطاب به تمامی مدیران دستگاه های اجرایی استان دستور داد که نباید خیرین، درگیر بروکراسی اداری شوند گفت: وظیفه تمامی مسئولان است که در کمترین زمتن ممکن، مشکلات اداری خیرین را رفع کنند و خیرین بزرگوار، دغدغه ای جز پرداختن به اقدامات و فعالیت های خداپسندانه خود نداشته باشند.

وی همچنین خطاب به امان الله عباسی، معاون فنی و سازمان نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس کشور گفت: خیران آذربایجانی، دغدغه مالی ندارند و باید با کمک دستگاه های ذیربط همچون سازمان نوسازی مدارس، بهترین نقشه ها طراحی شده و بهترین و دلچسب ترین فضاهای آموزشی در استان تاسیس شود نه اینکه از نقشه های کپی سایر مدارس در این امر استفاده شود.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا