تبدیل بزرگراه به آزاد راه با 2000 میلیارد تومان اعتبار/تفویض اختیارات به روسای ادارت شهرستانی افزایش یافت

پایگاه خبری ارک خبر- اصفهان:

مدیرکل راه وشهرسازی استان اصفهان :

 

مدیر کل راه وشهرسازی استان اصفهان از روسای شهرستانی خواست تا با تمرکز بیشتری بر روی برنامه ها وسیاست ها ، اهداف را دنبال نمایند .

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی استان اصفهان، حجت اله غلامی گفت: علیرغم فشارهای اقتصادی حاکم در کشور خوشبختانه سال 95 پروژه های عمرانی این اداره کل پیشرفت مطلوبی داشته است.

وی در این باره گفت: از 300 میلیارد تومان اعتبارات استانی وملی مصوب به این اداره کل، تنها 120 میلیارد تومان  تخصیص یافته که این مبلغ در استان اصفهان برای انجام پروژه های عمرانی بسیار ناچیز است .

مدیرکل راه وشهرسازی مشارکت بخش خصوصی را در انجام پروژه های عمرانی بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: واگذاری پروژه های کلان استان به بخش خصوصی و مشارکت با دستگاههای مربوطه این اداره کل را به جایگاهی رسانده که بتواند فراتر از اعتبارات استانی وملی قدم بردارد .

از جمله پروژه های کلان راهسازی در استان اصفهان کنارگذرشرق و غرب اصفهان است که در این راستا قطعه 1و2 آزادراه شرق اصفهان بعد از 8 سال توقف و با مشارکت 70درصدی بخش خصوصی وبا اعتبار 320 میلیارد تومان در حال ساخت است و 14 کیلومتر آزاد راه غرب اصفهان نیز با اعتبار 140 میلیارد تومان از جمله پروژه هایی است که تا دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد و 5/14 کیلومتر ادامه مسیر آن نیز شروع گردیده است .

وی با توجه به برنامه ریزی های انجام شده جهت تبدیل بزرگراه به آزاد راه در استان اظهار داشت: محوربزرگراهی اصفهان – دلیجان، اصفهان- ایزدخواست – شیراز و محور بادرود – اردستان – نایین با مشارکت بخش خصوصی و با سرجمع اعتبارات 2000 میلیارد تومان به آزاد راه تبدیل می شوند .

مهندس غلامی در خصوص پروژه های مسکن مهر استان بیان داشت: از 161 هزار واحد مسکن مهر شهری و 56 هزار واحد روستایی ، 12 هزار واحد آن باقیمانده که در تلاشیم تا پایان سال جاری این واحدها تکمیل و تعیین تکلیف شود .

در این راستا بیش از 40 سایت مسکن مهر جهت انجام اقدامات آماده سازی تحویل شهرداری ها شده که به همین منظور حدود 7 میلیارد تومان هزینه  و به ارزش 12 میلیارد تومان زمین به شهرداری ها تحویل شده است .

در حوزه شهرسازی ومعماری نیز از 107 شهر استان تاکنون طرح جامع 90 شهر ابلاغ شده و طرح های تفصیلی آنها نیز در حال تهیه است و مابقی طرح ها در شورای عالی شهرسازی و معماری و یا در شورای برنامه ریزی استان در حال پیگیری هستند .

وی خطاب به روسای راه وشهرسازی شهرستانها گفت: انتزاع راهداری از بدنه راه و شهرسازی باعث شده تا بتوانیم برنامه ریزی و سیاست گذاری بیشتری در حوزه راه وشهرسازی داشته باشیم و شهرستانها در این راستا می توانند تمرکز بیشتری بر روی فعالیت های راه وشهرسازی داشته باشند و بناست با تفویض اختیارات داده شده به شهرستانها بسیاری از فعالیتهای ستادی به شهرستانها تفویض گردد .

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا