یاد جان‌باختگان قطار رضوی، در تاریخ ولایتمداری تبریز و آذربایجان، ماندگار است

پایگاه خبری ارک خبر-تبریز:

شهردار تبریز در دیدار با خانواده‌های جان‌باختگان قطار رضوی عنوان کرد؛

یاد جان‌باختگان قطار رضوی، در تاریخ ولایتمداری تبریز و آذربایجان، ماندگار است

 شهردار تبریز در منازل برخی خانواده‌های جان‌باختگان سانحه قطار تبریز مشهد حضور یافته و با بازماندگان این حادثه همدردی کرد.

 

به گزارش ارک خبربه نقل از شهریار، دکتر صادق نجفی در دیدارهای خود با خانواده جان‌باختگان، با اشاره به مقام شامخ جانباختگان قطار رضوی یاد آنان را در تاریخ ویلایتمدار تبریز و آذربایجان ماندگار دانسته و افزود: آثار تلخ و دلخراش حادثه قطار، هیچ‌گاه کمرنگ نخواهد شد، با این حال باید توجه داشت که این عزیزان، با شور و شوق حضرت رضا(ع) جان خود را از دست دادند؛ همین هدف مقدس و متعالی، بی‌شک موجب خاصیت ماندگاری و جاودانگی قربانیان و جان‌باختگان حادثه است.

 

وی در عین حال متذکر شد: امیدواریم ابعاد فنی و تجهیزاتی موضوع، تجربه‌ای ارزشمند برای دستگاه‌های متولی به ویژه در بخش صنعت ریلی باشد.
دکتر نجفی با اشاره به تمهیدات شهرداری تبریز پس از این موضوع، خاطرنشان کرد: شهرداری تبریز از نخستین روزهای وقوع این حادثه، تمام امکانات خود را برای برگزاری باشکوه مراسم تشییع، فضاسازی‌های محیطی با محوریت جایگاه بی‌بدیل مسافران رضوی و اختصاص فضای شایسته در آرامستان وادی رحمت به کار بست.

 

شهردار تبریز با بیان این‌که تبریز از دیرباز، پیوند قلبی با آستان حضرات اهل‌بیت علیهم‌السلام داشته‌است، یادآور شد: درگذشت جمعی از شهروندان متدین در حادثه قطار، گواه بارز عشق و جانفشانی مردم تبریز در مسیر ولایت است.

 

سعید محدث عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این دیدارها حضور داشته و ضمن تسلیت به بازمانگان، بر لزوم پیگیری حادثه تا آخرین مراحل نتیجه‌بخش تاکید کرد.

احد فلاحی، مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری تبریز نیز گزارشی از اقدامات این سازمان ارائه داد.
وی تشکیل ستاد مسافران بهشت، برگزاری با شکوه مراسم تشییع و تدفین، اختصاص قطعه ویژه با عنوان جنت‌الرضا(ع) برای جان‌باختگان، نصب بنای یادبود به نام نامی حضرت علی بن موسی الرضا، برپایی ایستگاه های صلواتی در مراسم تشییع و چهلم را از جمله اقدامات این سازمان در برگزاری هر چه باشکوه مراسم تششیع و تدفین قربانیان حادثه خواند.

خانواده‌های جان‌باختگان نیز اقدامات شهرداری تبریز در روزهای پس از حادثه را زمینه‌ساز کاهش آلام بازماندگان عنوان کرده و از برنامه‌های اجرایی شهرداری در زمان تششیع و تدفین قدردانی کردند.


 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا