برگزاري سیزدهمین جشنواره گياهان دارويي و فراورده های گیاهی

پایگاه خبری ارک خبر- اصفهان:

مدير عامل سازمان ميادين و ساماندهي مشاغل شهري شهرداري اصفهان:

برگزاري سیزدهمین جشنواره گياهان دارويي و فراورده های گیاهی

گیاهان دارویی دارای ویژگی های منحصر به فردی برای پیشگیری و درمان بیماری ها مي باشندکه البته نیاز مبرم به نظریه پزشک داشته از این رو می توان گیاهان دارویی را یکی از عوامل مهم پایداری سلامت دانست.

استفاده از گیاهان داروئی و مشتقات آن سابقه ای دیرینه در ایران دارد در این راستا اگر گیاهان دارویی در دو بخش تولید و بازاریابی بین المللی توسعه پیدا کند میتواند درصد بسیار مناسبی از تولید ناخالص را تشکیل می دهد.

امروزه استفاده از گیاهان داروئی و فراورده های طبیعی به عنوان یکی از رویکردهای کشورهای صنعتی محسوب می شود. از این رو سازمان  ميادين و ساماندهي مشاغل شهري شهرداري اصفهان  سعی نموده تا با راه اندازی بازار تخصصی گیاهان داروئی  و همچنین برگزاری جشنواره ها و همایش های تخصصی به معرفی هرچه بهتر این صنعت و نیز تولیدکنندگان برتر کشوری بپردازد

مدير عامل سازمان ميادين و ساماندهي مشاغل شهري شهرداري اصفهان با اشاره به برگزاري سیزدهمین جشنواره گياهان دارويي در روز های آتی گفت: سیزدهمین جشنواره گياهان دارويي از 4 الي 8 بهمن ماه در محل بازار گياهان دارويي در خيابان پروين برگزار مي شود.

وي افزود: هدف از برگزاري اين جشنواره حمایت از تولید گنندگان داخلی و همچنین آشنایی بیشتر شهروندان با گیاهان داروئی و فراورده های طبیعی ، ایجاد رقابت سالم میان تولیدکنندگان برای ارتقای کیفی تولید، استانداردها و معیارهای جهانی، توسعه صادرات گیاهان دارویی و همچنین ارتقاء شناخت شهروندان در زمینه گیاهان داروئی  و فراورده های گیاهی می باشد.

مديرعامل سازمان ميادين و ساماندهي مشاغل شهري شهرداري اصفهان با بيان اينكه كليه محصولات در اين جشنواره با 10 الي 30 درصد تخفيف به فروش مي رسد، تصريح كرد: ارائه مشاوره رایگان تغذیه سالم و مزاج شناسی به شهروندان، برگزاری مسابقه پخت غذای سنتی و سالم همراه با اهدای جوایز نفیس به نفرات برتر، ارائه تخفیف ویژه جشنواره به شهروندان، پذیرایی از شهروندان با دمنوش های گیاهی ، برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره همراه با قرعه کشی و اهدای جوایز از برنامه هایی ارائه شده در این جشنواره خواهد بود.

گفتني است؛ اين جشنواره از 4 بهمن ماه به مدت 5 روز از ساعت 8 صبح الي 13 بعدازظهر و از ساعت 16 الي22 شب در محل بازار گیاهان داروئی واقع درخیابان پروین روبروی فروشگاه رفاه جنب آتش نشانی  داير است.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا