پیاده‌راه‌سازی چهارباغ عباسی، فرصتی برای ارتقای آرامش شهری/ مدل‌های موفق بین‌المللی پیاده‌راه کردن خیابان‌های تاریخی

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان مطرح کرد؛

پیاده‌راه‌سازی چهارباغ عباسی، فرصتی برای ارتقای آرامش شهری/ مدل‌های موفق بین‌المللی پیاده‌راه کردن خیابان‌های تاریخی

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به اجرای طرح پیاده راه‌کردن خیابان چهارباغ عباسی اصفهان گفت: پیاده راه کردن خیابان‌ها و مکان‌های تاریخی مدلی موفق است که در سطح بین‌المللی اجرا شده و در اصفهان نیز با موفقیت همراه می‌شود.
به گزارش پویش مردمی ترافیک شهر اصفهان، سرهنگ حسین حسین‌زاده عصر سه‌شنبه در حاشیه بازدید از طرح گذر فرهنگی خیابان چهارباغ عباسی اصفهان در سه‌شنبه‌های بدون خودرو  با اشاره به طرح‌های موفق بین‌المللی اجرا شده در این زمینه اظهار کرد: مدل پیاده راه کردن بافت قدیمی کلان‌شهرها بسیار موفق و در سطح بین‌المللی نیز اجرا شده و در بسیاری از شهرهای بزرگ دنیا چنین کاری اتفاق افتاده است.
وی با بیان اینکه شهروندان و مسئولان شهرهایی که چنین مدلی را در بافت‌های تاریخی خود اجرا کرده‌اند، به طور مطلوب در حال بهره‌برداری از این مدل هستند، تصریح کرد: با توجه به این موضوع، باید در اصفهان و سایر کلان‌شهرهای کشور چنین اتفاقی بیافتد و مردم با قدم زدن در کنار مظاهر فرهنگی بتوانند نزدیکی و انس بیشتری را پیدا کنند.
جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان پیرامون هدف اصلی چنین حرکتی در اصفهان گفت: به نظر می‌رسد هدف اصلی از احداث‌ شهرها که اکنون به کلان‌شهرها نیز رسیده، انس و ارتباط بیشتر افراد جامعه و شهروندان یک شهر است.
وی با بیان اینکه ساخت کلان‌شهرها و گسترش شهرها سبب بیگانه‌ شدن انسان‌ها با یکدیگر شده، خاطرنشان کرد: مثلاً در مجتمع‌های مسکونی در کلان‌شهرها اکنون به گونه‌ای شده که همسایه‌ها در یک واحد نیز همدیگر را نمی‌شناسند اما افزایش نزدیکی شهروندان با یکدیگر پس از اجرای پیاده‌راه کردن مکان‌های تاریخی مدلی موفق در سطح بین‌المللی است.
نزدیکی شهروندان اصفهانی با یکدیگر پس از اجرای پیاده‌راه‌سازی چهارباغ عباسی
سرهنگ حسین‌زاده خاطرنشان کرد: بیگانه‌ بودن شهروندان یک شهر ضد فرهنگ شهرنشینی تلقی می‌شود و چنین حرکت‌هایی همچون پیاده‌راه کردن در قسمت‌های مختلف شهری سبب نزدیکی شهروندان در یک شهر می‌شود.
وی ادامه داد: اصفهان نیز به دلیل داشتن جاذبه‌های تاریخی و گردشگری میزبان گردشگران خارجی بسیاری است که با چنین مدلی می‌توان میزبانی خوبی از گردشگران خارجی داشته باشیم.
تأثیر قابل توجه اجرای طرح بر کاهش آلودگی هوای نصف‌جهان
جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به معضلات آلودگی هوا در شهر اصفهان و همچنین تأثیرات پیاده راه کردن چهارباغ عباسی در این رابطه بیان کرد: مدیران عالی کلان‌شهرها دغدغه بسیار زیادی در ارتباط با آلودگی هوای شهر‌ها دارند که با اجرای چنین مدلی می‌توان همراه با فرهنگ‌سازی استفاده شهروندان از وسایل نقلیه عمومی و همچنین استفاده از دوچرخه می‌توان به کاهش آلودگی‌های کلان‌شهرها امیدوار بود.
وی افزود: بدون شک اجرای طرح‌های فرهنگ‌سازی ترافیکی به میزان قابل توجهی زمینه کاهش مشکلات ترافیکی را فراهم می‌کند که این موضوع، باعث افزایش آرامش مردم و کاهش روحیه پرخاشگری می‌شود.
سرهنگ حسین‌زاده اضافه کرد: امیدوار هستیم که با آرامشی که از پیاده‌‌ راه ‌کردن خیابان چهارباغ عباسی به شهروندان منتقل می‌شود روحیه شهروندان به سمت آرامش بیشتر رفته و این موضوع زمینه ارتقای آرامش شهری را فراهم کند.
دکمه بازگشت به بالا