دستگيري متخلف شكار وصيد يك آهو در پناهگاه حيات وحش موته اصفهان

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

دستگيري متخلف شكار وصيد يك آهو در پناهگاه حيات وحش موته اصفهان

متخلف شكار و صيد يك آهوي نر در پناهگاه حيات وحش موته اصفهان دستگير شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني محيط زيست اصفهان«پارما» مرتضي جمشيديان فرمانده يگان حفاظت محيط زيست استان اصفهان در اين باره گفت: نيروهاي يگان حفاظت محيط زيست پناهگاه حيات وحش موته حين گشت و كنترل در منطقه و جاده اصفهان – تهران  به يك خودروي سواري مشكوك شده و جهت بررسي موضوع وارد عمل شدند.

فرمانده يگان محيط زيست استان اصفهان  گفت: راننده خودرو با مشاهده خودروي محيط زيست بلافاصله محل را ترك كرده و از ديد مامورين خارج شد.

مرتضي جمشيديان اظهار داشت: محيط بانان در ادامه متوجه يك فرد پياده شدند كه در حاشيه جاده ايستاده و گويا منتظر بوده است تا خودرويي كه متواري شد وي را سوار كند. بنابراين مامورين وارد عمل شده و اين فرد را دستگير كردند كه متوجه مقداري موي آهو چسبيده به كفش و شلوارگل آلود متخلف شدند.

جمشيديان تصريح كرد: با بررسي هاي انجام يافته محيط بانان به جست و جوي اطراف منطقه پرداختند و لاشه يك آهوي نر را كشف كردند.

وي گفت: اين متخلف شكار وصيد به منظور بازجويي و معرفي همدستانش (سرنشينان خودروي متواري) به مراجع قضايي معرفي شد.

جمشيديان افزود: متهم با دستور مقام قضايي تا زمان معرفي ساير متخلفان و تحويل اسلحه بكار رفته در شكار روانه زندان شد.

بر اساس نرخ جديد بهاي جانوران وحشي به لحاظ مطالبه ضرر و زيان وارده به محيط زيست، جريمه قابل پرداخت از بابت صيد و شكار غيرمجاز هر يك آهو معادل يكصد ميليون ريال تعيين شده است كه متهم مي بايست اين مبلغ را به حساب دولت واريز نمايد.

همچنين متهم در دادگاه به جرم شكار غيرمجاز جانوران وحشي حمايت شده محاكمه شده و بر اساس ماده ۱۲ قانون شكار و صيد به حبس از سه ماه تا سه سال و يا جزاي نقدي از يك ميليون و پانصد هزار ريال تا هجده ميليون ريال محكوم خواهد شد.

تعداد بازدید:

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا