تولید سالانه 260 هزار تن محصول کشاورزی توسط اتکا

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از ایرنا، سعید عربیان روز دوشنبه در حاشیه یادواره 138 شهید سازمان اتکا که در تالار لوتوس کرج برگزار شد در جمع خبرنگاران افزود: این سازمان در سراسر کشور حدود 17 هزار و 500 هکتار اراضی کشاورزی دارد.
وی اظهار داشت: همچنین این سازمان سالانه اقدام به تولید صنایع غذایی استراتژیک همچون 100 هزار تن قند ، 120 هزارتن روغن و 65 هزارتن کنسرو می کند.
عربیان اضافه کرد: سالانه بخشی از محصولات کشاورزی اتکا در صنایع تبدیلی
فرآوری در فروشگاه ها عرضه می شود.
وی به فعالیت سازمان اتکا اشاره کرد و افزود: اتکا یک زنجیره ارزشی از مزرعه تا سفره مردم است و عمده فعالیت آن بر تولید و فرآوری محصولات کشاورزی و غذایی و توزیع آنها در سراسر کشور معطوف است.
این مسئول بیان داشت: این سازمان در تمام استان های کشور خدمات گسترده ای ارایه می دهد به طوریکه در640 نقطه کشور مواد غذایی برای عرضه دراختیار
50 هزار سوپرمارکت قرار می دهد ضمن آنکه 15 شعبه پخش داریم.
عربیان به نقش این سازمان در اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: اتکا می تواند در تمام فعالیت های کشاورزی و صنایع غذایی بهره وری و توسعه را ملاک عمل قرار دهد.
جانشین سازمان اتکا ادامه داد: در این خصوص توانستیم تکثیر مرغ اجدادقباد را وارد زنجیره تولید کنیم و میزان تولید محصولات کشاورزی را با روش های الگوی کشت و تغییر سیستم آبیاری افزایش دهیم .
وی اظهار داشت:در صنایع تبدیلی نیز با تغییر تکنولوژی، بهره وری و کیفیت را افزایش داده ایم.
وی گفت: جامعه هدف این سازمان غیر از نیروهای مسلح عامه مردم هستند و در چند سال گذشته قیمت ها متناسب با وضعیت بازار و درآمد مردم تعیین شده است .
وی بیان داشت: در سطح کشور 640 واحد فروشگاهی اتکا فعالیت می کند که 48 واحد آن در تهران و 8 واحد در البرز است.
عربیان بیان داشت: در استان البرز مجموعه فخر ایران که قبل از این تولیدات نساجی داشت تغییر کاربری داده و به مجموعه فروشگاهی البرز اضافه می شود.
6155/6156خبرنگار: نوشین طهماسبی** انتشار دهنده : محمد عزیزپور

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا