اصفهان میزبان هفدهمین کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری2017

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

اصفهان میزبان هفدهمین کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری2017

فریدون اله یاری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان درنشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: با تلاش فعالان عرصه گردشگری کشور در جهت اعطای میزبانی تور راهنمایان گردشگری سراسر دنیا تحت عنوان کنوانسیون راهنمایان تور 2017، این میزبانی به کشور ایران واگذار شد بر این اساس از تاریخ 9 الی 13 بهمن ماه سال جاری، کشور ایران میزبان 270 نفر از راهنمایان گردشگری از 39 کشور جهان است.
او که برگزاری این کنوانسیون را در ارائه چهره مثبتی از کشورمان، با توجه به تبلیغات منفی که نسبت به ایران وجود دارد، مثبت ارزیابی کرد و افزود: اصفهان نیز میزبان راهنمایان گردشگری جهانی خواهد بود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان اضافه کرد: در این راستا باید با برگزاری برنامه‌های مناسب از جمله تورهای بازدید از موزه‌ها و ابنیه تاریخی و همچنین پذیرایی مطلوب و برخورد مستقیم این راهنمایان با ملت با اخلاق ایران، ذهنیت مثبتی از ظرفیت‌های فرهنگی و تمدنی ایران در این افراد ایجاد کنیم.
به گفته الهیاری این راهنمایان از کشورهای مختلفی مانند، اتریش، فرانسه، یونان، تایلند، انگلستان و آمریکا هستند و در تاریخ 6 بهمن‌ماه در قزوین، سپس در تاریخ 9 بهمن‌ماه در تهران و در نهایت در تاریخ 16 بهمن‌ماه در اصفهان حضور خواهند یافت.
وی با اشاره به اینکه در این تور برنامه‌های متعدد فرهنگی مانند برگزاری دوره‌های هنری و بازدید از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری برگزار خواهد شد ، گفت: در تلاش هستیم تا با مشارکت شهرداری و سایر نهادهای اصفهان به بهترین شکل ممکن از اعضاء کنوانسیون 2017 در اصفهان پذیرایی کنیم.

اين رويداد تاثير بسزايی در رشد صنعت گردشگری و آشنايی مردم جهان با كشورهای ميزبان خواهد داشت، بنابراين همواره تلاش ميزبانان بر اين است كه بيشترين تعداد راهنمايان از كشورهاي مختلف را گرد هم جمع كنند. معرفی و بازديد جاذبه‌های فرهنگی، تاريخی و طبيعی و توسعه پايدار صنعت گردشگری از اهداف برگزاری كنوانسيون است. همچنين برقراری ارتباط ميان راهنمايان گردشگری و ارتقاء دانش و اخلاق حرفه‌ای آنها بر اساس استانداردهای جهانی از ديگر دستاوردهای اين رويداد خواهد بود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان ادامه داد: شهرداري در حوزه ميراث فرهنگي اقدامات خوبي انجام داده و همواره همپاي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در سال هاي اخير بوده اند.
وي گفت: در حال حاضر 22 هزار اثر تاريخي در اصفهان داريم كه نگهداري و حفظ و حراست از آنها همياري تمامي نهادهاي مرتبط با ميراث فرهنگي را مي طلبد.
مديركل اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان اصفهان با اشاره به اينكه هويت بصري در شهرها نقش بسيار مهمي در جذب و افزايش تعداد گردشگران دارد، تاكيد كرد: شهرداري اصفهان با توجه به رويكرد جديد خود در توسعه گردشگري اقدام به تعريف 3 پروژه عمراني در میدان امام(ره) براي بهبود چهره اين اثر جهاني در ديد گردشگران داخلي و خارجي كرده است.
به گفته وي كف سازي ميدان نقش جهان، بازسازي سرويس هاي بهداشتي و ساماندهي ضلع جنوبي مسجد امام سه اقدام قابل توجه مديريت شهري اصفهان در راستاي توسعه و گسترش فرهنگ گردشگري است.
وی با اشاره به آخرین وضعیت کشف و بازسازی آبراهه‌ای تاریخی زیر مسجد امام(ره) بیان کرد: این آبراهه تاریخی شبکه‌ای از سازه‌های آبی قدیمی اصفهان را تشکیل می‌دهد که ممکن است بخش زیادی از آن از بین رفته باشد؛ این آبراهه جزء آثار ارزشمندی است که می‌توان با احیاء آن بخش دیگری از شکوه نهفته در اصفهان را به منصه ظهور گذاشت.
الهياري يادآور شد: در 6 ماهه آينده برنامه بزرگي براي تحقق شاخص هاي هويت بصري در شهر در نظر گرفته شده كه در این راستا بازسازي حمام شيخ بهايي، كاخ سرهنگ آباد، عالي قاپو و كاخ هشت بهشت با همكاري شهرداري اصفهان صورت خواهد گرفت.
وي در ادامه گفت: با توجه به اينكه 11 پل تاريخي در مسير زاينده رود در سطح استان وجود دارد، پايش اين پل ها در اولويت امور اداره كل ميراث فرهنگي و گردشگري استان قرار گرفته و در دهه فجر سال جاري دفتركاري مرتبط با اين موضوع همجوار با پل خواجو افتتاح مي شود.

وي در ادامه از هماهنگي تمامي نهادهاي اجرايي شهري و استاني براي هرچه باشكوه تر برگزار شدن برنامه هاي اداره كل ميراث فرهنگي و گردشگري استان اصفهان خبرداد و گفت: برداشته شدن مرزهاي همكاري دولت و بخش خصوصي براي همدلي و همراهي هرچه بيشتر دستگاه هاي اجرايي مرتبط با گردشگري از جمله نكات قالب توجه صورت گرفته در حوزه گردشگري است كه باعث شده تا برنامه هاي متنوع و ارزشمندي همچون اجلاس جهاني صنايع دستي به خوبي برگزار شود.

از حدود یکسال پیش که برگزاری کنوانسیون جهانی گردشگری در ایران مطرح شد، شهرداری اصفهان آمادگی خود را برای میزبانی از این هیئت اعلام کرد.
در همین رابطه شهرداری اصفهان با هدف معرفی هرچه بهتر قابلیت ها ، توانمندی و پتانسیل های نهفته در بطن شهر در عرصه گردشگری میزبانی از این یویداد بزرگ را بر عهده گرفته است و همپای با سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری این میزبانی را مدیریت می کند.
با توجه به اينكه اصفهان با شهرهاي بسياري خواهرخوانده است و در این زمینه یکی از شهرهای با ظرفیت کشور محسوب می شود، مي توان گفت اصفهان جزء 10 سازمان معتبر جهانی و همچنین عضو هیات رئیسه شهرها و پایتخت های تاریخی جهان است.
در سال هاي اخير زیرساخت های گردشگری ایران رشد قابل توجه اي داشته به گونه اي كه زمينه را براي بازديد از  جاذبه های بی نظیر کشور به ویژه جاذبه های موجود در اصفهان بيش از پيش فراهم كرده است.
کسب 2 عنوان جهانی در سال گذشته توسط اصفهان نشان از ظرفیت های بالای این شهر تاریخی دارد و نشان دهنده اين است كه ایران می تواند ارائه دهنده انواع مختلف گردشگری باشد و از این منظر در منطقه یکی از بهترین ظرفیت ها محسوب شود.
ایران و به دنبال آن شهر اصفهان امروز جزیره امن خاورمیانه محسوب می شود و  شهرداري اصفهان به عنوان اداره كننده شهر با تغيير رويكرد خود در مديريت جديد و در راستاي توسعه پايدار شهري به خوبي نشان داده كه به دنبال توسعه گردشگری در این جزیره امن است لذا برای قرار گرفتن در مسير توسعه پايدار، صنعت گردشگري را محور برنامه هاي خود قرار داده و  تاکنون صدها جلسه با سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برگزار کرده است.
ورود  مديريت شهري اصفهان به مرمت و بازسازي آثار مهم تاريخي همچون حمام خسروآقا، حمام شيخ بهايي، مجموعه ميدان نقش جهان بيانگر آمادگی همه جانبه اين نهاد اجرايي براي رفع مشکلات بخش هاي مختلف صنعت گردشگری به منظور افزايش حضور هرچه بيشتر گردشگران در اصفهان است كه نويد آينده اي روشن اقتصادي و فرهنگي برپايه الگوهاي ايراني- اسلامي مي دهد.

وی با بیان اینکه در ایام دهه فجر امسال، 46 پروژه گردشگری آماده افتتاح است، گفت: هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها و مراکز اقامتی زیادی در اصفهان آماده افتتاح و بهره‌برداری است که نشان‌دهنده افزایش سرمایه‌گذاری گردشگری در این استا بوده و علاوه بر آن برای بیش از 600  نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان اذعان داشت: در حال حاضر بیش از 63 هتل استان اصفهان در دست ساخت بوده و یا عملیات اجرایی آن‌ها در حال آغاز است؛ برخی از این هتل‌ها با پیشرفت فیزیکی90 درصدی تا سال آینده آماده بهره‌برداری هستند.

وی با بیان اینکه 5 هتل مهم 3 یا 4 ستاره دیگر در اصفهان در مراحل تجهیز و بهره‌برداری هستند، تصریح کرد: تا اوایل سال 96 این هتل‌ها نیز به بهره‌برداری می‌رسند.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا