فرماندار کهگیلویه: اداره ها مهمترین نقش را در رعایت حقوق شهروندی دارند

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از ایرنا، دولت تدبیر و امید در راستای حفظ و حراست از حقوق مردم و ترویج روحیه مطالبه گری اقدام به تدوین منشور جامع حقوق شهروندی کرده است.
دکتر روحانی رئیس جمهوری در چارچوب اصل 134 قانون اساسی این منشور را به مثابه برنامه و خط مشی دولت یازدهم اعلام کرد که تمامی کارکنان دولت در سطح کشور موظف به اجرای آن هستند.
دکتر روحانی با رونمایی از این منشور در 29 آذر سال جاری، بر نقایصی که موجب تضییع حقوق شهروندی در جامعه می‌شد صحه گذاشت و اصلاح رویه‌های غیر قانونی را ابتدا از مجموعه دولت و سپس از تمامی بخش‌های کشور خواستار شد.
علی پوزش روز چهارشنبه در جلسه صیانت از حقوق شهروندی در کهگیلویه اظهار داشت: مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی باید به‌منظور افزایش رضایتمندی عمومی از همه ظرفیت‌ها برای احقاق حقوق شهروندی به نحو احسن استفاده کنند.
وی بیان کرد: رعایت حقوق شهروندی و احترام متقابل مردم، مسئولان و قشرهای مختلف به حقوق یکدیگر نقش مهمی در ارتقای شاخص‌های توسعه‌ای هر جامعه دارد.
پوزش تنظیم منشور حقوق شهروندی را نقطه عطفی در دولت تدبیر و امید دانست و عنوان کرد: برای آگاهی بخشی عموم جامعه از حقوق شهروندی فرهنگ‌سازی و اطلاع رسانی از سوی جراید و رسانه‌ها ضروری است.
وی افزود: حقوق شهروندی از گذشته‌های دور جزء خواسته های مردم بوده و اجرا شدن آن نقش مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد.
فرماندار کهگیلویه نهادینه شدن فرهنگ حقوق شهروندی را نیازمند همکاری مردم دانست و گفت: تشکل‌های مردم‌نهاد نسبت به ترویج و نهادینه کردم فرهنگ حقوق شهروندی نقش مهمی دارند.
در این جلسه کارگروه های تدوین حقوق شهروندی در سطح شهرستان با حضور نهادهای مختلف نیز تشکیل شد.
خبرنگار: حسین خدمتی ** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
7531/6110

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا