پنج طرح آب و فاضلاب سرخه در دهه فجر 95 افتتاح و آغاز شد

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از ایرنا، در آئین افتتاح و آغاز عملیات اجرایی این طرح ها محمدرضا خباز استاندار سمنان، احمد همتی نماینده مردم شهرستانهای سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، علی محمد مویدی زاده فرماندار، حجت الاسلام مصطفی فاطمی بصیر امام جمعه و جمعی از مسوولان شهرستان سرخه حضور داشتند.
مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان سمنان در این آئین گفت: چهار طرح شامل نصب 30 دستگاه شیر پدالی، نصب 61 فقره انشعاب آب، بازسازی تاسیسات آبرسانی و اصلاح و توسعه شبکه آب آشامیدنی سرخه، همزمان با پنجمین روز از دهه فجر 95 در شهرستان سرخه افتتاح شد.
محمد طاهری گفت: عملیات اجرایی احداث و بهره برداری از تاسیسات آب شیرین کن یا نمک‌زدایی در شهر سرخه به ظرفیت 2 هزار مترمکعب در شبانه روز نیز با پیش بینی اجرایی 6 ماهه و بهره برداری 20 ساله با برآورد اعتبار 20 میلیارد ریالی امروز آغاز شد.
وی با اشاره به طرح های افتتاح شده در شهرستان سرخه به مناسبت دهه فجر امسال، گفت: طرح نصب 61 دستگاه شیر پدالی با 21 میلیون ریال اعتبار و نصب 61 فقره انشعاب آب با 402 میلیون ریال هزینه‌کرد از منابع جاری در سرخه اجرایی شد.
طاهری ادامه داد: طرح بازسازی تاسیسات آبرسانی به شهر سرخه با عملیات ترمیم و بهینه سازی از طریق سه حلقه چاه و مخازن و خطوط انتقال با یک میلیارد ریال از منابع استانی اجرایی شد و طرح اصلاح و توسعه شبکه آب آشامیدنی به طول 207 کیلومتر با اعتبار چهار میلیارد ریال شامل یک میلیارد و 500 میلیون ریال از منابع استانی و 2 میلیارد و 500 میلیون ریال از منابع داخلی اجرایی شد.
مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان سمنان خاطرنشان کرد: در مجموع برای چهار طرح افتتاح شده در شهرستان سرخه در حوزه آب و فاضلاب، اعتباری بالغ بر پنج میلیارد و 423 میلیون ریال هزینه شد که از این اعتبار هزینه شده 2 هزار و 500 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی و 2 میلیارد و 923 میلیون ریال از اعتبارات داخلی استفاده شده است.
محمدرضا خباز استاندار سمنان همچنین به دلیل فقدان خودرو و کامل نبودن تجهیزات ایستگاه آتش نشانی شهرک صنعتی سرخه، افتتاح این ایستگاه را به زمان دیگری موکول کرد.
همزمان با پنجمین روز از دهه مبارک فجر ، 35 طرح عمرانی و اقتصادی شهرستان سرخه با بیش از 181 میلیارد ریال اعتبار افتتاح شد.
شهرستان سرخه زادگاه دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری، با حدود 20 هزار نفر جمعیت در 15 کیلومتری غرب سمنان واقع شده و حدود 220 شهید تقدیم جمهوری اسلامی کرده است.
همزمان با سی و هشتمین دهه فجر انقلاب اسلامی در استان سمنان 485 طرح با بیش از هفت هزار و 270 میلیارد ریال بهره برداری می شود و عملیات اجرایی 64 طرح با بیش از 2 هزار و 200 میلیارد ریال آغاز می شود.
استان سمنان حدود 700 هزار نفر جمعیت و 9.7 میلیون هکتار وسعت دارد و حدود سه هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است.
7440/6103
خبرنگار: علیرضا عربی ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه فرمایید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا