به‌ متکدیان خیابانی پول ندهید تا لقب “شهر بدون گدا” برای تبریز ماندگار بماند

پایگاه خبری ارک خبر-تبریز:

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار تبریز:

به‌ متکدیان خیابانی پول ندهید تا لقب “شهر بدون گدا” برای تبریز ماندگار بماند

 

 معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار تبریز گفت: متاسفانه اخیرا شاهد موج تازه ای از گسترش تکدی گری در تبریز بودیم که زیبنده “شهر بدون گدا” نیست و برخورد قاطع و مناسب مردم و مسئولین را می طلبد.

به گزارش ارک خبربه نقل نصر، سعید برزگر ادامه داد : با وجود تشکلهای مردمی خیریه متعدد در شهر تبریز و اهتمام آنان به شناسایی و تحت پوشش قرار دادن نیازمندان واقعی ، متکدیان خیابانی از احساسات همشهریان سوء استفاده می کنند و با این کار جلوه ی زشتی به شهر زیبای تبریز می دهند.

سعید برزگر ۳ دسته ی متکدیان و چگونگی برخورد با آنان را اینگونه بیان میکند :

گروه اول متکدیان افراد بومی هستند که علیرغم وضعیت مالی مناسب ، تکدی گری را به عنوان شغل انتخاب کرده اند ، درآمد زیادی از آن کسب می کنند و برای ترحم شهروندان شکل و ظاهری فقیرانه به خود می گیرند.

برای این گروه از متکدیان طرح پاکسازی مداوم و برخورد قانونی با همکاری ارگانهای ذیربط انجام شد و همچنین نسبت به توانمندسازی شغلی آنان اقدام گردید.

دسته ی دوم متکدیان متاسفانه کودکان کار هستند که سودجویان آنها را در سطح شهر پخش می کنند و شهروندان عزیز به حساب سن پایین آنان اقدام به کمک مالی می کنند ؛ درحالیکه سود اصلی به جیب کلاهبرداران و سوء استفاده کنندگان از کودکان می رود.

این دسته از افراد سودجو و کلاهبردار با برخورد قاطع مقامات امنیتی و قضایی مواجه هستند و قانون برای آنها شدیدترین مجازاتها را درنظر می گیرد. کودکان کار نیز با هماهنگی بهزیستی ساماندهی می شوند و اگر خانواده هایشان وضعیت مالی خوبی نداشته باشند مورد حمایت قرار می گیرند.

و اما دسته سوم متکدیان که اخیرا بطور فزاینده ای وارد شهر تبریز شده اند ، اتباع خارجی و افرادی از مناطق دورافتاده ی سایر استانها هستند. این افراد اگر از اتباع خارجی باشند با هزینه ی دولت به مبادی خروجی کشور انتقال می یابند و از کشور دیپورت می شوند ؛ و درصورت بازگشت مجدد برخوردهای قانونی شدیدتری اعمال می گردد. اگر هم از مناطق دیگر کشور باشند به شهر مبدا انتقال داده می شوند.

وی در پایان گفت : هماهنگی ، تعامل و جلسات مختلفی با مسئولین شهرداری ، دادستانی ، نیروی انتظامی ، بهزیستی ، کمیته امداد و تشکلهای مردمی خیریه به ویژه موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز ، در این خصوص انجام می شود و امیدواریم با همکاری مردم شریف تبریز شاهد برچیده شدن متکدیان و حمایت از نیازمندان واقعی باشیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا