اراده‌ای برای واگذاری پروژ‌ه‌ها به بخش خصوصی وجود نداشت/ حضور مردم در فعالیت‌‌های سرمایه‌گذاری بیشتر خواهد شد

پایگاه خبری ارک خبر- اصفهان:

معاون شهردار اصفهان:
اراده‌ای برای واگذاری پروژ‌ه‌ها به بخش خصوصی وجود نداشت/ حضور مردم در فعالیت‌‌های سرمایه‌گذاری بیشتر خواهد شد
معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان گفت: دستگاه‌های مختلف به علت مشکلات در واگذاری امور به مردم مقاومت می‌کنند اما اکنون این اراده در شهرداری و شورای شهر به وجود آمده است تا حضور مردم در فعالیت‌های فرهنگی بیشتر شود.

علی قاسم‌زاده پیش از ظهر امروز در نشست خبری با موضوع «تبیین راهبرد مشارکت در توسعه فضاهای فرهنگی، اجتماعی و ورزشی» اظهار کرد: راه‌حل کلیدی برای برون رفت همه مشکلات جامعه ایجاد زمینه برای مشارکت مردم است که در ابعاد مختلف این موضوع تجلی می‌کند.

وی افزود: هر کجا مردم حضور پیدا کنند، مشکلات حل خواهد شد؛ در ناامن‌ترین نقاط کشور اگر مردم حضور پیدا کنند خود به خود این ناامنی از بین خواهد رفت؛ در اقتصاد نیز همین‌گونه است و اگر مردم ورود پیدا کنند مشکلات حل خواهد شد.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان با بیان اینکه تا کنون شاهد اتفاق مهمی نبوده‌ایم و دستگاه‌های مختلف به علت مشکلات در واگذاری امور به مردم مقاومت می‌کنند، تصریح کرد: در شهرداری نیز این مقاومت وجود دارد مبنی‌ بر اینکه کاری که خود شهرداری می‌تواند انجام دهد را چرا واگذار کند.

وی خاطر نشان کرد: اکنون این اراده در شهرداری و شورای شهر به وجود آمده است تا حضور مردم در فعالیت‌های فرهنگی بیشتر شود؛ این شامل احداث مجموعه‌های مختلف ورزشی و فرهنگی می‌شود.

قاسم‌زاده با اشاره به لزوم ایجاد شرایط جدید برای جلب مشارکت مردم مطرح کرد: قرار است شرایطی ایجاد شود تا همه بیایند و سرانه شهر افزایش یابد و شهرداری به عنوان تسهیل‌گر کمک کند تا مردم انگیزه بیشتری برای سرمایه‌گذاری داشته باشند.

وی عنوان کرد: در هفته جاری اولین نشست را با سرمایه‌گذاران خواهیم داشت؛ این جلسه بین شهرداری و حوزه‌ سرمایه‌گذاری برگزار خواهد شد که امیدواریم خروجی آن به نفع مردم، شهر و کشور باشد.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان در مورد اقدامات انجام شده برای پروژه‌ها بیان داشت: حدود 6 ماه یک تیم مشاوره‌ای روی این پروژه‌ها فعالیت می‌کنند که این مدت زمان را می‌طلبید تا زمانی که اطلاعات تکمیل شد، در معرض انتخاب سرما‌یه‌گذاران قرار گیرد.

وی اذعان کرد: میانگین سرانه ورزشی در اصفهان 18 سانتی‌متر است که با استاندارد 33 سانتی‌متر فاصله دارد؛ متأسفانه در بخش‌های دیگر نیز شرایط این‌گونه است.

قاسم‌زاده یکی از عللی که شهرداری به سمت مردم آمده‌ را موضوع بودجه دانست و ادامه داد: به همین دلیل است که شهرداری اصفهان اگر با همین بودجه پیش رود، حدود 20 سال به طول می‌انجامد که به استاندارد فضای سرانه ورزشی برسیم و از طرف دیگر فضاهای مختلف ما در حال فرسوده شدن هستند.

وی در پایان مطرح کرد: از همین رو ما نباید مزاحم مردم شویم تا خودشان به میدان بیایند و نیازهایشان را برطرف کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا