زمستان ایرانشهر بوی بهار می دهد/ رویش گلهای رنگارنگ در زمستان

پایگاه خبری ارک خبر-زاهدان:

زمستان ایرانشهر بوی بهار می دهد/ رویش گلهای رنگارنگ در زمستان

در حالی که در دیگر نقاط کشورمان در این فصل از سال برف و باران و یخبندان حاکم است، شهرستان ایرانشهر با رویش گل های زیبا و رنگارنگ بوی بهار گرفته است.

به گزارش ارک خبربه نقل ازایرنا بارندگی های نیمه نخست بهمن ماه جاری در ایرانشهر موجب شده تا طبیعت این شهرستان شاهد طراوت و سرسبزی نخلستان های سر به فلک کشیده، خودنمایی گندم زارها، شکوفه دادن درختان و باز شدن غنچه گل های زیبا و رنگارنگ در این فصل از سال باشد.
شهروندان ایرانشهری که بهار را در زمستان لمس می کنند این روزها از زیبایی های طبیعت با طراوت و سر سبز منطقه لذت می برند و شکرگزار نعمت های الهی هستند.
در زمستان امسال بیش از 100میلیمتر باران در ایرانشهر بارید به طوری که نوید از سال آبی و پربار برای مردم به ویژه کشاورزان و دامداران می دهد.
شرایط اقلیمی و آب و هوایی ایرانشهر موجب شده تا مردم شاهد 2 فصل از سال یعنی تابستان و بهار باشند.
پاییز و زمستان در ایرانشهر احساس نمی شود و خواب زمستانی درختان و ریزش برگ های زرد درختان در این شهرستان وجود ندارد.
ایرانشهر که در فصل زمستان بوی بهار به خود گرفته یکی از مناطق زیبا و گردشگری در این فصل از سال در کشور به شمار می رود که مردم می توانند از این طبیعت و چشم اندازهای زیبای آن دیدن کنند.
لطافت هوا و روییدن گلهای وحشی در دشت و دمن و سرسبز شدن مراتع، مردم شهرستان ایرانشهر را به دامان طبیعت کشانده و از هر فرصتی برای بهره گیری از این هوای لطیف و زیبایی های خلقت خداوند استفاده می کنند.
ایرانشهر در جریان بارندگی های 31 دی تا پنجم بهمن و 14 تا 16 بهمن از نزولات جوی قابل توجهی بهره مند شد و گرچه سیلاب در برخی مناطق آسیب هایی وارد کرد اما مردم به سبب خشکسالی های چندین ساله شکرگزار این رحمت الهی شدند و امید و نشاط در جامعه ایجاد شد.
ایرانشهر در 335 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده و از مناطق گرمسیر ایران اسلامی محسوب می شود، این شهرستان به سبب قرار گرفتن در مسیر زاهدان به چابهار و کرمان به چابهار همواره میزبان شمار زیادی از مسافران و گردشگران و رانندگان خودروهای ترانزیتی و غیره است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا