هشدارهواشناسی در پیشگیری از خطرات ناشی از بارش‌های آتی درکرمانشاه

پایگاه خبری ارک خبر-کرمانشاه:

سرپرست اداره‌کل هواشناسی استان کرمانشاه، هشدارهایی را برای جلوگیری از مخاطرات احتمالی ناشی از بارش‌های پیش رو در استان به مردم و مسئولین داد.

ارک خبربه نقل از مهر:علیمحمد زورآوند در گفتگو با مهر، با اشاره به بارش‌های پیش بینی شده در استان طی روزهای آتی، توصیه هایی را برای کاهش و جلوگیری از این مخاطرات به مردم و مسئولین استان داشت.

وی گفت: جهت جلوگیری از مشکلات و مخاطرات احتمالی، به مسئولان محترم سازمان‌های اجرایی و مردم عزیز استان توصیه می شود نسبت به پاک سازی کانال ها، آبگذر ها، مسیل ها، رودخانه ها، راه های خروج آب ساختمان ها و دهانه پل ها اقدام کنند.

سرپرست اداره‌کل هواشناسی استان کرمانشاه افزود:  از تردد در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها و نیز مناطق مرتفع، به دلیل احتمال وقوع صاعقه پرهیز کنند.

وی بر خودداری از تردد غیر ضرور در جاده های درون و برون شهری، بویژه مناطق شیب دار و جاده های کوهستانی در زمان بارش به سبب لغزندگی و کاهش دید نیز تاکید کرد.

زورآوند گفت: هم چنین، هم استانی‌های عزیز از مسافرت های غیر ضرور به مناطق جنوبی کشور بخصوص استان های بوشهر، فارس، غرب هرمزگان، چهار محال و بختیاری، کهکیلویه و بویر احمد خودداری کنند.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس آخرین تحلیل از داده های هواشناسی، سامانه ای نسبتاً قوی از بعدازظهر امروز تا تا پایان هفته جو منطقه را تحت تاثیر گرفته به تناوب سبب بارندگی و در برخی نقاط وزش باد همراه با رعدوبرق در سطح استان خواهد شد.

سرپرست اداره‌کل هواشناسی استان کرمانشاه افزود: بارش در مناطق سردسیر و کوهستانی غالباً بصورت برف، در نواحی معتدل به شکل باران و برف و در مناطق گرمسیر به شکل باران خواهد بود.

وی گفت: شرایط ناپایدار طی امشب تا عصر فردا (دوشنبه) بویژه در نیمه شرقی و نواحی جنوبی استان از شدت بیشتری برخوردار بوده، بارش در مناطق گرمسیر و معتدل، موجب آبگرفتگی معابر عمومی، در برخی نقاط احتمالاً سیلاب محلی و در مناطق سردسیر، بویژه در گردنه ها و جاده های برفگیر، سبب کاهش دید، لغزندگی و اختلال در تردد وسائط نقلیه خواهد شد.

زورآوند یادآور شد: از روز سه شنبه تا پایان هفته، بارش بیشتر در اورامانات و نواحی غربی استان متمرکز خواهد بود.

وی افزود: انتظار می رود بارش تجمعی برف در پایان فعالیت این سامانه، در نواحی سردسیر و کوهستانی (بویژه اورامانات) نسبتاً سنگین بوده، ارتفاع برف به طور غالب بین ۵۰ تا ۸۰ سانتی متر به ثبت برسد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا