همایش “ابتکارات رضا عباسی در مکتب نقاشی اصفهان” برگزار می شود

پایگاه خبری ارک خبر- اصفهان:

 همایش “ابتکارات رضا عباسی در مکتب نقاشی اصفهان” برگزار می شود
همایش “بررسی ابتکارات رضا عباسی در مکتب اصفهان” از سوی مرکز اصفهان شناسی و خانه ملل سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان برگزار می شود.
به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، رضا عباسی (متوفی به 1044 ق) مشهورترین نقاش عصر شاه عباس اول صفوی از بنیان گذاران مکتب نقاشی اصیل ایرانی، موسوم به نقاشی مکتب اصفهان است.
ابتکارات رضا عباسی در نقاشی ایرانی، به همراه مجاهدات و ابتکارات بزرگانی همچون میرداماد، ملاصدرا، میرفندرسکی، و شیخ بهایی در حکمت و فلسفه و اخلاق با استادان غیاث الدین یزدی و علی اکبر اصفهانی در معماری و شهرسازی با میرعماد حسنی و علیرضا عباسی در خوشنویسی و بسیاری از دیگر مشاهیر و نام آوران ایران زمین در دیگر عرصه های فرهنگی و اجتماعی و …، همگی با هم، منجر به شکل گیری یکی از مهمترین مکاتب تمدنی ایران و جهان، موسوم به مکتب تمدنی اصفهان شد.
همایش “بررسی ابتکارات رضا عباسی در مکتب اصفهان” در همین راستا از سوی مرکز اصفهان شناسی و خانه ملل سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان برنامه ریزی شده است.
این مرکز در نظر دارد از طریق بازخوانی ابعاد مختلف مکتب تمدنی اصفهان و تبیین رابطه آن مکتب مهم با مکتب تمدنی امام راحل (ره) در تبیین نظریه تمدنی ایران فردا نقش اساسی ایفا کند.
همایش “بررسی ابتکارات رضا عباسی در مکتب اصفهان” با سخنرانی دکتر “اصغر جوانی” دانشیار دانشگاه هنر اصفهان روز چهارشنبه 27 بهمن ماه از ساعت 17:30 در محل سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی برگزار می شود.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا