راه‌اندازی سامانه تدارکات الکترونیک دولت برای جلوگیری از نابسامانی‌های معاملاتی

پایگاه خبری ارک خبر-خراسان جنوبی:

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی خبر داد

راه‌اندازی سامانه تدارکات الکترونیک دولت برای جلوگیری از نابسامانی‌های معاملاتی

 

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: سامانه تدارکات الکترونیک دولت (ستاد) برای جلوگیری از نابسامانی‌های معاملاتی مانند طرح جامع مالیاتی شکل گرفته است.

به گزارش ارک خبربه نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، عیسی جعفری عصر امروز در جلسه توجیهی و پاسخگویی به ابهامات سامانه تدارکات الکترونیک دولت(ستاد) اظهار داشت: این سامانه و ثبت‌نام بخش خصوصی و دولتی در آن قانونی بوده که توسط قانون‌گذاران تصویب شده است.

وی با بیان اینکه در مورد سامانه ستاد تاکنون آموزش‌های خوبی داده شده و در این رابطه همکاری خوبی بین سازمان صنعت، معدن و تجارت و دیگر دستگاه‌های اجرایی وجود داشته تا ابهامات آن رفع شود، تصریح کرد: هر چند شاید این سامانه دچار چالش‌ها و نواقصی باشد اما باید اجرایی شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تاکنون 44 درصد از مشمولان طرح سامانه ستاد در استان ثبت‌نام کرده‌اند، یادآور شد: تاکنون معامله‌ای مناسب از طریق این سامانه در استان انجام نگرفته است.

جعفری افزود: مکاتباتی که در حال حاضر از طریق دیوان محاسبات صورت می‌گیرد بیشتر ارشادی است و در آینده مباحث اجرایی را در برمی‌گیرد.

وی به موضوع خزانه‌داری الکترونیک اشاره کرد و گفت: در این زمینه، 10 هزار حساب غیرمجاز در کشور شناسایی و مسدود شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی اضافه کرد: سامانه ستاد برای جلوگیری از نابسامانی‌های معاملاتی مانند طرح جامع مالیاتی شکل گرفته است.

جعفری تصریح کرد: در گذشته سامانه ستاد تأییدیه خزانه وجود نداشت که اکنون این تأییدیه گرفته شده است.

وی با بیان اینکه باید از تولیدات داخلی حمایت شود و تولیدکنندگان داخلی نیز در حد قابل قبول انتظار مشتریان خود را مرتفع سازند، افزود: در زمینه خرید و فروش الکترونیک باید فرهنگ‌سازی بیشتری در جامعه صورت گیرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا