کاربران اینترنتی مراقب اطلاعات شخصی خود در فضای مجازی باشند

پایگاه خبری ارک خبر-بوشهر:

سرپرست پلیس فتا استان بوشهر:
کاربران اینترنتی مراقب اطلاعات شخصی خود در فضای مجازی باشند
سرپرست پلیس فتا استان بوشهر گفت: کاربران اینترنتی مراقب اطلاعات شخصی خود در فضای مجازی باشند.

به گزارش ارک خبربه نقل ازخبرگزاری فارس از بوشهر، سرگرد مهدی قاسمی امروز در گفتگو با خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: با توجه به توسعه روزافزون استفاده از فضای مجازی علی‌الخصوص شبکه‌های اجتماعی از مردم درخواست کرد به هنگام استفاده از فضای مجازی مراقب اطلاعات شخصی خود در این فضا باشند و سعی کنند از افشای آنها پیشگیری کنند.

وی افزود: بسیاری از پرونده‌های مربوط به سرقت اطلاعات شخصی شهروندان ناشی از عدم آگاهی کاربران در نگهداری و حفظ اطلاعات است.

سرپرست پلیس فتا استان بوشهر تصریح کرد: این امر موجب شده ‌است تا سود‌جویان و فرصت‌طلبان از این عدم آگاهی افراد، سوء‌استفاده کرده و اتفاقات ناگواری را ایجاد کنند.

وی عنوان کرد: کاربران دقت داشته باشند با به اشتراک گذاشتن اطلاعات شخصی خود نظیر فیلم و عکس امکان دسترسی سایرین مهیا و افرادی نیز از این فرصت سوءاستفاده و نیات شوم خود همچون اخاذی، هتک حیثیت، نشر اکاذیب عملی و سعی می‌کنند به اهداف پلید خود برسند.

قاسمی برقراری امنیت و ایجاد محیطی امن و آرام در اینترنت را موضوعی مهم و حیاتی دانست و گفت: کاربران رایانه و اینترنت از ذخیره اطلاعات شخصی خود بر روی رایانه‌هایی که با آنها مستقیماً به اینترنت متصل هستند خودداری کنند.

وی تصریح کرد: در صورتی که تصاویر شخصی در گوشی‌های تلفن همراه هوشمند خود نگهداری کرده‌اید، در اولین فرصت آنها را به یک تجهیزات الکترونیکی نظیر هارد اکسترنال که به اینترنت متصل نمی‌باشد انتقال دهند.

این مقام انتظامی افزود: شهروندان تا حد ممکن در هنگام تعمیر یا نصب هرگونه برنامه توسط شرکت‌های تعمیراتی در کنار رایانه خود حضور داشته باشید.

سرپرست پلیس فتا استان بوشهر از هم استانی‌های عزیز خواست در صورت مواجهه با هرگونه مشکلی در فضای مجازی با شماره تلفن های 2187618 و 2187669 با این پلیس تماس و یا از طریق مراجعه به سایت www.cyberpolice.ir   راهنمایی لازم را دریافت کنند.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا