تبریز قدیم در ایام نوروز بازآفرینی می‌شود

پایگاه خبری ارک خبر-تبریز:

با برگزاری جشنواره «نوروزانه استقبال از تبریز 2018»

تبریز قدیم در ایام نوروز بازآفرینی می‌شود

 با برگزاری جشنواره «نوروزانه استقبال از تبریز 2018» فضای فرهنگی، اجتماعی و سیاسی و همچنین و آدب و سنن تبریز قدیم، در قالب ویژه‌برنامه‌های محتوایی و متنوع، بازآفرینی و ارائه می‌شود.

به گزارش ارک خبربه نقل ازشهریار، شورای سیاستگذاری ستاد جشنواره «نوروزانه استقبال از تبریز 2018» با حضور مسئولان ستادی شهرداری تبریز و مدیران دستگاه‌های مرتبط دولتی تشکیل و  آخرین هماهنگی‌ها در خصوص اجرای برنامه‌های نوروزی در سطح شهر صورت گرفت.
محورهای اجرایی ابلاغیه نوروزی شهردار تبریز در خصوص ویژه‌برنامه‌های فرهنگی نوروز، با در نظر داشتن ماموریت‌های تخصصی هر یک از سازمان‌های شهرداری تبریز و تعامل با دستگاه‌های متولی دولتی، از اهداف تشکیل این شورا بود.
بهره‌گیری از ظرفیت‌های تاریخی و خاطرانگیز بافت قدیمی شهر، بازآفرینی آئین‌های سنتی ویژه نوروز، فضاسازی‌های زیبا و محتوایی در سطح شهر، جانمایی آثار برتر سمپوزیوم مجسمه‌سازی، اجرای ویژه‌برنامه‌های آئینی، برپایی بازارچه‌های صنایع‌دستی و سنتی و استقرار دیواره‌های آتلیه‌ای برای عکاسی‌های هنری، از برنامه‌های تدوین‌شده نوروزی توسط این شورا است.
ارائه سیمای کلی از حیات فرهنگی، اجتماعی و سیاسی تبریز قدیم و برجسته‌سازی سنت‌های حسنه نوروز، از محورهای مهم برنامه‌های نوروزی این ستاد است که در قالب ویژه‌برنامه‌های آئینی توسط گروه‌های تکم‌گردانی، پرده‌خوانی، اجرای موسیقی آشیق و مجسمه‌های خیابانی، با اولویت بافت تاریخی شهر و به خصوص خانه‌های تاریخی، تفرجگاه تاریخی ائل‌گلی و عمارت تاریخی شهرداری تبریز،  اجرا می‌شود.

 
اجرای برنامه‌های ویژه در موزه مشاغل با فضاسازی‌های مناسب به منظور آشنایی گردشگران و میهمانان نورزی با اقتصاد فرهنگی و تاریخی کهن شهر تبریز  از دیگر برنامه‌های عنوان‌شده در ایام نوروز خواهد بود.
معاونان اداری‌و‌مالی و اجتماعی فرهنگی شهردار تبریز، مدیرکل روابط‌عمومی و بین‌الملل شهردار تبریز، مدیران عامل سازمان‌های زیباسازی، فرهنگ‌وهنری،  توسعه گردشگری، مدیرکل ارشاد اسلامی استان، مدیر‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس حوزه هنری استان، از اعضای شورای سیاستگذاری ستاد جشنواره «نوروزانه استقبال از تبریز 2018» که هماهنگی ها و نظارت‌های لازم را برای اجرای برنامه‌های یکپارجه ویژه نورزی طراحی و پیگیری می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا