نبود روحیه کارآفرینی از دلایل بروز مشکلات اقتصادی در کشوراست

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از روز شنبه ایرنا، آیت الله حسین مظاهری در درس اخلاق این هفته در مسجد حکیم اصفهان افزود: جوانان ما با انگیزه اشغال پست اداری تحصیل می کنند و کمتر به دنبال ایجاد شغل و کار هستند که این چنین انگیزه ای برای رشد اقتصادی کشورموثرنیست.
وی بیان کرد: ایجاد فرصت های شغلی درعرصه تولید و عرضه محصول منجر به خودکفایی و تحقق اقتصاد مقاومتی می شود و با پشت میز نشینی نمی توان اقتصاد مقاومتی محقق ساخت و کشور را رونق داد.
رئیس حوزه علمیه اصفهان با اشاره به دستور اسلام در حوزه اقتصادی گفت: کار و تلاش و ساده زیستی در زندگی مورد تاکید اقتصاد اسلامی است و اگر جوانان ما با تحصیل خود به دنبال ایجاد شغل و کار باشند خودکفایی و رونق اقتصادی رقم می خورد.
این مرجع تقلید تجمل گرایی درجامعه را آسیبی جدی برای کشور دانست وتصریح کرد: حضرت زهرا(س) در مدیریت خانواده، شوهرداری، ساده زیستی و تربیت فرزند الگویی شایسته برای مردم است و اگرچه قادر به زندگی همانند ایشان نیستیم اما می توانیم زندگی خود را به این زندگی شبیه کنیم.
وی ادامه داد: تجمل گرایی در جهیزیه و توجه نکردن به نیازها و مایحتاج منجر به مشکلاتی شده که افزایش سن ازدواج از پیامدهای این معضل است زیرا خرید جهیزیه و مهریه های بالا منطقی نیست.
وی با انتقاد از مهریه های بالا در ازدواج خاطرنشان کرد: برای شبیه بودن به مهریه حضرت زهرا(س) در ابتدای نوشتن مهریه از مهریه آن حضرت یاد می شود اما در ادامه سکه ها و طلاها و مسکن و از این موارد درج می شود که چنین مهریه ای جایز نیست.
مهد/ 7131 / 6022

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا