جهت گیری تهیه و خرید اقلام مورد نیازاز تولیدات داخل را تعیین شد

خبرگزاری ارک- به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با ابلاغ بخشنامه ای به کلیه سازمانها و صندوق های تابعه، جهت گیری تهیه و خرید اقلام مورد نیاز از تولیدات داخل را تعیین کرد.

کار و رفاه اجتماعی، پیرو دیدار صمیمی کارگران و مدیران وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با رهبر معظم انقلاب ، و تاکیدات معظم له مبنی بر مصارف دستگاههای دولتی از تولیدات داخلی ، علی ربیعی با ابلاغ بخشنامه ای به کلیه سازمانها و صندوق های تابعه جهت گیری تهیه و خرید اقلام مورد نیاز از تولیدات داخلی را تعیین کرد.

در این بخشنامه آمده است: حسب الامر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) ، در دیدار صمیمی کارگران و مدیران وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورخ 9 اردیبهشت 1394 مبنی بر الزام دولت در جهت گیری تهیه و خرید اقلام مورد نیاز از تولیدات داخل ، بدین وسیله موارد زیر ابلاغ می شود.

1- روسای سازمانها و صندوق های تابعه موظفند ، کمیته ای به منظور بررسی خرید های خارجی تشکیل ، تا ضمن بررسی ضرورت و عدم وجود تکنولوژی کالای مشابه داخلی ، امکان جایگزینی و امکان ساخت داخل را بررسی نمایند.

2- کمیته مذکور لیست خریدهای خارجی در مجموعه های تابعه را جمع آوری و تصمیم مناسب را اتخاذ خواهند نمود.

3- ضروری است ظرف دو ماه نتایج اقدامات به عمل آمده گزارش شود و نظارت بر حسن اجرای بخشنامه بر عهده روسای سازمانها و صندوقها می باشد.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا