برگزاری نخستین سمیتئاتر با محوریت مهارت گفتگو درآبفا استان اصفهان

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

برگزاری نخستین سمیتئاتر با محوریت مهارت گفتگو درآبفا استان اصفهان

نخستین سمیتئار با محوریت مهارت گفتگو  با حضور دکتر حمید دوازده امامی عضو هیئت علمی گروه مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان و با همکاری موسسه فرهنگی وهنری کیمیای فرهنگ نوین اسپادانا،مجتمع عالی آموزش و پرورش صنعت آب و برق ،مشاوراموربانوان ودفتر آموزش در سالن شیخ بهایی آبفا استان اصفهان   برگزارشد

درابتدای این برنامه مجتبی قبادیان معاون منابع انسانی وبهبود مدیریت شرکت آبفا استان اصفهان گفت:سمیتئاتر آموزشی کاربردی است که محتوی آن بر مبنای پژوهش و مشاوره حاصل می شود و جهت ایجاد درک بهتر در مخاطب به وسیله تئاتر به تصویر در می آید و در ادامه نمایش ارائه شده، توسط استاد سخنران مورد تحلیل و تدریس قرار می گیرد. یکی از اهداف مهم در خلق و ابداع ایده سميتئاتر، ایجاد “جذابیت و اثربخشی در امر آموزش” است. نتایج معطوف به جذابیت آموزشی می تواند شامل تدريسی ملموس تر و در هم آمیخته با واقعیات زندگی روزمره، ارتقای اثر بخشي و کارایی در معرفي مطالب آموزشي، ایجاد درک بيشتر در مخاطب نسبت به موضوعات و محتواهای مورد یادگیری و ایجاد جذابيت ها و لذت های حاصل از نمایش یا تئاتر در مخاطبان می باشد تا یادگیرندگان با علاقه و پیگیری بيشتر راجع به موضوع در جلسه حضوریابند.

در ادامه گروه هنری کیمیای فرهنگ نوین اسپادانا با اجرای تئاتر نقاط ضعف ارتباط موثر را اعضای خانواده با یکدیگر  را به نمایش گذاشتندسپس در ادامه هنرنمایی این گروه تئاتر دکتر حمید دوازده امامی به چگونگی ارتباط موثر اعضای خانواده پرداخت گفت:مهارت ارتباط موثر شاید کلیدی‌ترین مهارت یک زندگی موفق می‌باشد. ارتباط موثر در اکثر جنبه‌های زندگی خیلی کلیدی و کمک‌کننده است. در روابط شخصی و خانوادگی، افرادی که از مهارت های ارتباطی برخوردارند، زندگی روان‌تر و لذت‌بخش‌تری دارند. در زندگی کاری اکثر مشاغل نیاز به مهارت‌های ارتباطی قوی دارد و افرادی که مهارت ارتباط موثر بالاتری دارند خیلی بیشتر در محیط کار رشد می‌کنند و از کارکردن لذت بیشتری می‌برند. ارتباطات قوی در افزایش جایگاه اجتماعی افراد نیز خیلی موثر است. دیگران افرادی که روان و موثر ارتباط برقرار می‌کنند را خیلی بیشتر دوست دارند و جایگاه اجتماعی بالاتری برای آن‌ها قائل هستند.

 وی افزود: برای بهبود مهارت‌های ارتباط موثر نیاز به یک مدل و تصویر کلی از دانش و مهارت‌های زیرمجموعه ارتباط موثر داریم. براین اساس

باید با دانش و آگاهی و مهارت‌های زیربنایی و کلیدی ارتباط موثرآشنایی داشته باشیم. زیرادر حقیقت بدون بهبود مهارت‌های گفتگو تلاش برای بهبود سایر مهارت‌های ارتباطی خیلی اثربخش نیست.این درحالیست که  ارتباطات موثر می تواندما را به نحو قابل‌توجهی رشد دهند و اثرگذاری ما بر روی دیگران را افزایش دهند.

.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا