طرح تفصيلي فولاد شهر اولين سري نسل جديد طرح هاي تفصيلي با رويكرد طراحي در حوزه طراحي شهري

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

طرح تفصيلي فولاد شهر اولين سري نسل جديد طرح هاي تفصيلي با رويكرد طراحي در حوزه طراحي شهري

در كميسيون ماده 5 اين هفته استان 73مورد از موارد اصلاح،تعيين و دقيق سازي خط بدنه،تقليل ويا تعريض عرض گذر، درخواست افزايش ارتفاع ، حذف و يا اضافه كردن گذر وتغيير كاربري 7شهر استان و بازنگري وضع موجود فولاد شهر مطرح و مورد بررسي قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان اصفهان در جلسه كميسيون ماده 5 اين هفته استان كه به رياست محمد علي طرفه معاون هماهنگي امور عمراني استانداري و باحضور حجت اله غلامي مدير كل راه و شهرسازي استان اصفهان و ديگر اعضا برگزار شد 73 مورد از موارد اصلاح،تعيين و دقيق سازي خط بدنه،تقليل ويا تعريض عرض گذر، درخواست افزايش ارتفاع ،حذف و يا اضافه كردن گذر وتغيير كاربري مربوط به شهرهاي اژيه 2 مورد ، سجزي 1 مورد،  پيربكران  36 مورد، كليشاد و سودرجان 14 مورد  ، شهرضا 7 مورد ، زواره  12 مورد، قمصر 1 مورد و بازنگري وضع موجود فولاد شهر مطرح و مورد بررسي قرار گرفت.

محمد علي طرفه معاون هماهنگي امور عمراني استانداري اصفهان در رابطه با فولاد شهر گفت : با توجه به افزايش جمعيت و كاركرد فرا شهري فولاد شهر  در بحث مسافر و حمل و نقل بار ،  در طرح تفصيلي لازم است تا پيشنهادي ارائه شود كه پاسخگوي  نياز ها و انتظارات شهر باشد .

وي در ادامه افزود: در بحث خدمات فرهنگي و با توجه به موقعيت فولادشهر، چند مجموعه خدماتي ، ورزشي و فرهنگي بزرگ در اين شهر مورد نياز است و اين شهر قابليت توسعه در زمينه ورزشي و فرهنگي را دارد و شايد لازم باشد براي آينده اين منطقه يك مجموعه ورزشي متناسب با كاركرد منطقه اي ديده شود و لازم است كه به پهنه و كاربري آن در طرح تفصيلي پيشنهادي توجه شود و توسعه آن را براي افق طرح تعيين كنيم .

وي با تاكيد بر ايمني ساختمانها در شهر فولادشهر اظهار داشت: از ديگر ويژگي هاي فولاد شهر وجود ساختمان هاي بلند مرتبه قديمي در آن است كه بايد بر ايمني اين ساختمان ها در طرح هاي آتي دقت نظر داشت.

طرفه در رابطه با 290 هكتار از اراضي فولاد شهر با كاربري خدماتي گفت : اين زمين به علت ويژگي و وسعتي كه دارد  بايد به صورت جداگانه از طرح تفصيلي بررسي شود و طرح تفصيلي طبق سرانه هاي پيش بيني شده به صورت جداگانه عمل كند و براي اين زمين كاركرد هاي فرا منطقه اي و فرا شهري در نظر گرفته شود.

حجت اله غلامي مدير كل راه و شهرسازي استان اصفهان نيز در رابطه با اين اراضي گفت : اين 290 هكتار زمين كه به صورت يك فضاي خدماتي وسيع در داخل محدوده شهر قرار دارد به شدت بر روي سرانه هاي طرح تفصيلي تاثير خواهد گذاشت و سرانه هاي طرح تفصيلي به صورت غير واقعي در خواهند آمد زيرا اين زمين با اين وسعت و با كاربري خدماتي فرا منطقه اي همچون ميدان ميوه و تره بار ، پاركينگ ، و ترمينال مسافر بري از سرانه خدماتي شهر مي كاهد.

لهون اسدي مدير شهرسازي و معماري اداره كل راه و شهر سازي استان اصفهان در خصوص طرح تفصيلي فولاد شهر گفت : طرح تفصيلي فولاد شهر اولين سري نسل جديد طرح هاي تفصيلي است كه علاوه بر شرح خدمات جديد، رويكرد حوزه طراحي شهري در آن دخالت دارد در حالي كه در طرح حاي تفصيلي معمولا به اين بخش پرداخته نمي شود.

در ادامه  مطالعات ارائه شده توسط شركت مهندسين مشاور در زمينه مطالعات وضع موجود فولاد شهر مورد تاييد قرار گرفت ، و در اثناء طرح تفصيلي پيشنهادي ، محدوده بافت فرسوده ، محلات مستعد در جهت ثبت تاريخي با لحاظ كمبود هاي موجود پس از هماهنگي با شهرداري و كميته كارشناسي در جلسه كميسون ماده 5 آتي برگزار خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا