نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل: حفظ مشارکت سالمندان در برنامه های توسعه ضروری است

پایگاه خبری ارک خبر-تبریز:

نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل: حفظ مشارکت سالمندان در برنامه های توسعه ضروری است

نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل با تاکید بر ضرورت حفظ بهره وری سالمندان به عنوان منابع انسانی با تجربه، توجه به مشارکت این قشر در برنامه های توسعه کشورها را ضروری دانست.

به گزارش ارک خبربه نقل ازایرنا، لیلا جودان روز دوشنبه در همایش منطقه ای سالمندی در تبریز با بیان اینکه سالمندی جمعیت تبدیل به چالش بزرگی برای برخی از کشورها شده است، گفت: زنانه شدن سالمندی هم موضوع دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی با تاکید بر تدوین سیاست های ملی توسعه بر اساس جنسیت، گفت: به توانمندی ها و نیازهای متفاوت روانی و اجتماعی زنان و مردان سالمند باید توجه کرد.
نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل با اشاره به دشوارهای های این موضوع، افزود: با برنامه ریزی های مستمر می توان شرایط بهتری را فراهم کرد.
وی توجه به سلامت منابع انسانی برای حفظ بهره وری در دوران سالمندی را ضروری دانست و گفت: امنیت مالی سالمندان هم باید مورد توجه باشد.
به گزارش ایرنا، همایش بین المللی سالمندی جمعیت و پیامدهای مرتبط با سیاستگذاری با هدف تسریع در سیاست گذاری ها و برنامه ریزی های کلان برای مواجهه با پدیده سالمندی با حضور کارشناسان و صاحب نظران حوزه سالمندی از ایران و کشورهای میانمار، تایلند، مالزی، ویتنام، پاکستان، ژاپن، استرالیا و کره جنوبی برگزار می شود.
همایش منطقه ای سالمندی جمعیت و پیامدهای مرتبط با سیاست گذاری به همت سازمان بهزیستی و همکاری صندوق جمعیت سازمان ملل امروز با حضور 20 چهره بین المللی از هشت کشور و تعدادی از صاحب نظران داخلی در تبریز گشایش یافت و تا 14 تیر ادامه خواهد داشت.
پیامدهای سالخوردگی، گذر و تغییر جمعیتی در آسیا، نحوه برخورد مجالس شوراهای آسیا با سالمندی جمعیت، گذر و تغییر جمعیتی در ایران، چالش های تامین درآمد در سنین سالمندی، انزوای اجتماعی و آسیب پذیری در سنین سالمندی، تغییرات جمعیتی و سیاست های مرتبط با سالمندی و تغییرات جمعیتی و برنامه ملی توسعه از محورهای این همایش است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا