سازمان ملل وضعیت سودان جنوبی را ناامن اعلام کرد

پایگاه خبری ارک خبر-تهران:

سازمان ملل وضعیت سودان جنوبی را ناامن اعلام کرد

هیأت نمایندگی سازمان ملل مستقر در سودان جنوبی با صدور بیانیه ای وضعیت انسانی در سودان جنوبی را بسیار ناامن و خطرناک اعلام کرد.

به گزارش ارک خبربه نقل از ایرنا :دربیانیه هیأت نمایندگی سازمان ملل مستقر در سودان آمده است : بیش از80 کارمند فعال در بخش کمک رسانی به شهروندان این کشور ازسوی گروه های مسلح ربوده و سپس کشته شده اند و میلیون ها نفر از دیگر شهروندان این کشور نیز برای فرار از مخاطرات و تهدیدات جنگ داخلی از خانه و کاشانه خود آواره شده اند.
این بیانیه تصریح کرد: در حال حاضر و با مساعدت همه نهادهای زیر مجموعه سازمان ملل، بیش از200 هزار نفر از شهروندان سودان جنوبی تحت پوشش اردوگاه پناهجویان تحت نظارت سازمان ملل متحد قرار گرفته اند.
اداره ملی آمار سودان جنوبی پیش بینی کرد: وضعیت انسانی این کشور از سال 2011 به این سو به تدریج رو به وخامت گذاشته و حتی در مواقعی بدتر از وضعیت در سومالی نیز شده است که به عنوان ناامن ترین کشور جهان شناخته می شود.
براساس این گزارش، اگرچه قحطی ناشی از خشکسالی تا حدودی قابل کنترل است اما بحران اجتماعی و قومی و درگیرهای ناشی از آن موجب شده وضعیت انسانی در این کشور به مراتب بدتر از قبل گردد.
درهمین خصوص، ‘دیوید شیرر’ رئیس هیأت صلح‌بان سازمان ملل در جوبا پیشتر تاکید کرده بود که جنگ داخلی در سودان جنوبی از درگیری بین دو طرف یعنی طرفداران ‘سلوا کی یر’ رئیس‌جمهور و طرفداران ‘ریگ ماشار’ معاون سابق وی خارج شده و به درگیری های قبیله ای چند طرفه تبدیل شده است.
وی با اعلام اینکه رفع این شکاف و برقراری صلح در این کشور دست نیافتنی است، افزود : این درگیری‌ها بر مناطق جنوبی تأثیر گذاشته و تشدید درگیری‌ها نیز به افزایش تعداد پناهندگان در سودان جنوبی منجر شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا