فائو ستاد احیای دریاچه ارومیه را برای رسیدن به سطح اکولوژیک حمایت می کند

پایگاه خبری ارک خبر-تبریز:

فائو ستاد احیای دریاچه ارومیه را برای رسیدن به سطح اکولوژیک حمایت می کند

سرپرست دفتر سازمان خواروبار و کشاورزی ملل متحد (فائو) در تهران و مشاور ارشد فنی پروژه احیای دریاچه ارومیه گفت: هدف ما کمک به ستاد احیای دریاچه ارومیه برای رسیدن به سطح اکولوژیک است و در این راستا به همکاری همه فعالان در این زمینه نیازمندیم.

به گزارش ارک خبربه نقل از ایرنا، ‘فابیو گریتا’ روز چهارشنبه در سلسله نشست‌های تخصصی احیای دریاچه ارومیه در تبریز افزود: مؤلفه‌های مختلفی متأثر از بحران دریاچه ارومیه هستند که در راستای برنامه‌های احیا، نباید آنها را جدا از هم تصور کنیم.
وی ادامه داد: ضروری است تعادلی بین همه این مؤلفه‌ها اعم از مؤلفه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، کشاورزی و اشتغال ایجاد و تمام جزئیات در کنار هم قرار داده شود.
نماینده دفتر مرکزی و اقتصاددان ارشد فائو نیز در این نشست با بیان اینکه باید بر روی مسائل مختلفی تمرکز کنیم، گفت: اصلی‌ترین مشکل حاصل از بحران دریاچه ارومیه، مشکل اجتماعی و اقتصادی است .
عزیز البحری، افزود: باید راه‌حل‌های متناسب به‌نحوی که همه مسائل به‌صورت یکپارچه مورد بررسی قرار گیرد، طراحی و برای اجرا به ستاد احیای دریاچه ارومیه ارائه شود.
در این نشست یک روزه که در دفتر مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی برگزار شد، متخصصان و کارشناسان اعزامی از سازمان خواروبار و کشاورزی ملل متحد (فائو) و ستاد ملی احیای دریاچه ارومیه و همچنین نمایندگان سازمان‌های دولتی و تشکل‌های مردم‌نهاد استان، در خصوص الزامات احیای دریاچه ارومیه بحث و تبادل نظر کردند.
دریاچه ارومیه به عنوان بزرگ ترین دریاچه شور جهان از حدود دو دهه قبل به دلیل خشکسالی های گسترده و مصرف بی رویه آب در بخش کشاورزی دچار مشکل شده است.
دولت تدبیر و امید از همان آغاز به کار خود احیا و تثبیت دریاچه ارومیه را وجهه همت خود قرار داده است.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا