«حفاظت از حیات‌وحش» را با برگزاری تورهای گردشگری دنبال می‌کنیم

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست اصفهان:

«حفاظت از حیات‌وحش» را با برگزاری تورهای گردشگری دنبال می‌کنیم

 فرمانده یگان حفاظت محیط زیست اصفهان گفت: برگزاری تورهای گردشگری و بازدید از مناطق حفاظت شده اصفهان برای فرهنگسازی در راستای حفاظت از حیات وحش و محیط زیست در دستور کار قرار گرفت.

ارک خبربه نقل ازمهر:مرتضی جمشیدیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در  ارتباط با برگزاری تورهای گردشگری در مناطق حفاظت شده اصفهان اظهار داشت: مقدمات این کار فراهم شده است و محیط زیست اصفهان در حال جذب سرمایه‌گذار برای ایجاد زیرساخت‌های لازم در این ارتباط است.

وی با بیان اینکه گردشگری در مناطق حفاظت شده مشکلی برای حیات وحش و گیاهان این مناطق ایجاد نمی‌کند، افزود: هر منطقه دارای یک طرح جامع مدیریتی است و با همکاری با این بخش و فراهم سازی زمینه‌های لازم مانند اسکان در مکان‌های مشخص، حرکت در مسیر تعیین شده و اجرای ضوابط مربوطه مشکلی برای بازدید از این مناطق وجود نخواهد داشت.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان تاکید کرد: با برنامه‌های از پیش تعیین شده به شکل دسته جمعی، امکان مشاهده حیات وحش و آشنایی با گونه‌های جانوری و گیاهی این مناطق وجود دارد.

وی در ارتباط با امکان استفاده متخلفان شکار از این طرح بیان داشت: ۸۰ تا ۹۰ درصد شکارچیان، بومی همین محل‌های حفاظت شده یا نقاط نزدیک آن هستند و بر این اساس این طرح تاثیر چندانی بر کار متخلفان شکار ندارد.

جمشیدیان تصریح کرد: هدف ما از اجرای این طرح در راستای ایجاد محبت به حیات وحش و فرهنگ‌سازی مردمی در راستای حفاظت از گونه‌های شاخص و نادر جانوری و بسیار والاتر از مسائل دیگر است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا