تبریز آماده میزبانی از جشن مردمی زیر سایه خورشید

پایگاه خبری ارک خبر-تبریز:

نماینده آستان قدس رضوی در آذربایجان شرقی خبر داد؛

تبریز آماده میزبانی از جشن مردمی زیر سایه خورشید

نماینده آستان قدس رضوی در آذربایجان شرقی ضمن اعلام برگزاری جشن مردمی زیر سایه خورشید در تبریز، جزئیات برنامه‌های حضور خادمین امام رضا را در استان تشریح کرد.

به گزارش ارک خبربه نقل ار مهر، محمدیوسف شاکری عصر امروز سه شنبه در نشست مطبوعاتی نمایندگی آستان قدس رضوی در آذربایجان شرقی اظهار داشت: آستان قدس رضوی برای استان‌ها، حوزه ماموریت فرهنگی و خدمت‌رسانی تعریف کرده است که در صدد انجام آن‌ها هستیم.

وی ادامه داد: این حوزه‌های ماموریت قرار است با رویکردهای جدیدی خود را نمایان سازند که از جمله آن‌ها می‌توان به افزایش امید به زندگی بین آحاد مختلف مردم و افزایش لذت از زندگی اشاره کرد.

نماینده آستان قدس رضوی در آذربایجان شرقی در ادامه تصریح کرد: هدف داریم سبک زندگی رضوی را که برگرفته از عصمت و طهارت و عظمت است و به ارزش انسان‌ها توجه دارد بین مردم رواج دهیم و در این راستا برنامه‌های مختلفی برگزار خواهیم کرد.

وی همچنین در ادامه خدمت، خادم و مخدوم را ۳ عنصر اصلی برای حرکت به سمت و سوی رشد و تعالی در زمینه برنامه‌های آستان قدس رضوی برشمرد.

شاکری اعلام کرد: مدت‌هاست آستان قدس رضوی نیازهای بخشی از جامعه را برطرف می‌کند. برای مثال مشکلات روحی بخشی از مردم، مشکلات مادی و… و. که در هر صورت سعی داریم تمام مردم را از ظرفیت‌های آستان قدس بهره‌مند سازیم.

وی از تشکیل نمایندگی آستان قدس رضوی در نقاط مختلف کشور خبر داد و افزود: قرار است ظرفیت آستان قدس رضوی به استان‌ها، شهرستان‌ها و شهرها و حتی بخش‌ها اضافه شود و در استان ما نیز با تشکیل دفتر نمایندگی استان مقدمات برپایی سایر نمایندگی‌ها فراهم می‌شود.

وی در ادامه گفت: برنامه زیر سایه خورشید برای دهمین سال متوالی در  ۳۱ شهر و شهرستان کشور برگزار می‌شود که تاریخ آن نیز ۵ الی ۱۴ مردادماه خواهد بود. این برنامه اساس مردمی خواهد داشت و حضور مردم شرط اصلی برای برگزاری هرچه بهتر برنامه‌هاست.

 

نماینده آستان قدس رضوی در ادامه درباره برنامه حضور خادمین در استان آذربایجان شرقی و در تبریز تشریح کرد: ساعت ۳ پنجشنبه، پنجم مرداد، استقبال درفرودگاه تبریز، سپس غبارروبی گلزار شهدا و همچنین دیدار با نماینده ولی فقیه در استان برنامه اولین روز حضور خدام در تبریز است.

شاکری افزود: همچنین جشن اصلی زیرسایه خورشید که در نهایت سادگی اما باشکوهی برگزار خواهد شد، سیزدهم مرداد ساعت ۶ الی ۸ با حضور مردم در محل امامزاده سید حمزه تبریز برگزار خواهد شد.

وی در بخشی از سخنان خود اظهار کرد: از برنامه‌های جنبی حضور خادمین آستان قدس رضوی می‌توان به خدمت‌رسانی در مناطق محروم، دیدار با خانواده‌های داری بیماران بستری، زندانیان و… اشاره کرد.

وی افزود: همچنین برگزاری مراسم ازدواج برای ۲۰۰ نفر و حمایت از زوج‌های ناباور از دیگر برنامه‌های ماست.

شاکری خبر داد: در دهه کرامت قرار است در شهرستان میانه برای ۶۰ نفر اشغتال در سایه طرح‌های کارآفرینی ایجاد شود.

وی از اعزام ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر زائر اولی در سال گذشته به مشهد مقدس و زیارت حرم امام رضا اشاره کرد و اعلام کرد: امسال نیز در دهه کرامت قرار است ۳۰۰ نفر از زائراولی‌ها اعزام شوند که در نوع خود بی‌نظیر است.

وی در پایان از افتتاح کانون خادم‌یاران اصحاب رسانه خبر داد و از اهمیت خبرنگاران و اهالی رسانه در اجرای برنامه‌های طولانی‌مدت آستان قدس رضوی سخن به میان آورد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا