سالیانه 150 میلیون هکتار از سطح جنگل های جهان کاسته می شود

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

سالیانه 150 میلیون هکتار از سطح جنگل های جهان کاسته می شود

رئیس  سازمان جنگلها و مراتع و آبخیزداری کشور  ضمن بیان مطلب فوق در شهرستان سمیرم استان اصفهان گفت : عملکرد سوء ما موجب وضعیت اقلیمی نامناسب شده است . گرم شدن کره زمین و بیابان زایی کل جهان را تهدید می کند لذا چاره نداریم جز این که  به طبیعت برگردیم و با آن سازگار ی کنیم .
مهندس خداکرم جلالی افزود : اگر رفتار ما با طبیعت مثل گذشته باشد قطعا سیلی محکمی خواهیم خورد اما طرح هایی وجود دارد  که می توانیم وضعیت موجود را به وضعیت مطلوب تغییر دهیم . وی به هم سویی رئیس جمهور امریکا  در تخریب محیط زیست اشاره و تصریح کرد : غلظت گاز کربنیک از 270 واحد در متر مکعب به 400 واحد  رسیده است لذا باید یک عزم جهانی صورت گیرد تا این وضعیت بحرانی کنترل شود . رئیس سازمان جنگل ها  مراتع و آبخیزداری کشور کمیسیون رفع تداخلات را محملی مناسب برای رسیدگی اعتراضات مردم در امور اراضی دانست و اظهار داشت : معترضین می توانند به جهاد کشاورزی شهرستان خود مراجعه نمایند و ما با بررسی مستندات قانونی حد اکثر تلاش خود را برای رفع این اختلاف به کار خواهیم گرفت .

مهندس جلالی مدیریت جامع حوزه های آبخیز را مدلی کارآمد و حیاتی برشمرد و گفت : در این مدل اقدامات اساسی و زیر بنایی در حال اجراست و استان اصفهان در این مورد موفق بود است . وی اضافه کرد مجموعه گیاهان دارویی در کشور مورد خوراک دام قرار می گیرد در حالیکه این گیاهان  ارزشمندند و با استفاده از متخصصین دانشگاه  می توان هم سر سبزی را حفظ کرد و آن را اقتصادی نمود .
جلالی کمبود نیروی انسانی را از چالش های سازمان جنگل ها اعلام  و اظهار امیدواری کرد در شش ماهه دوم سالجاری جذب نیرو صورت گیرد .

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا