پیشنهاد جستجوی رایگان برای یافتن مرموزترین پرواز جهان

پایگاه خبری ارک خبر-کوالالامپور:

پیشنهاد جستجوی رایگان برای یافتن مرموزترین پرواز جهان

یک مقام دولتی مالزی و خانواده قربانیان پرواز مرموز ام.اچ 370 خطوط هوایی این کشور اعلام کردند که یک شرکت آمریکایی حفاری بستر دریا پیشنهاد آغاز عملیات جستجوی رایگان را با هدف حل یکی از بزرگترین معماهای صنعت هوایی جهان مطرح کرده است.

به گزارشارک خبربه نقل ا زایرنا، ‘گریس ناتان’ یک وکیل مالزیایی که ‘ان دایسی’ مادر او نیز مسافر این پرواز اسرارآمیز کوالالامپور به پکن بوده است، گفت که شرکت ‘اوشن اینفینیتی’ (اقیانوس بی نهایت) پیشنهاد از سرگیری عملیات امداد و نجات را به صورت رایگان مطرح کرده و تنها درخواست کرده است در صورت پیدا کردن هواپیما به این شرکت پاداشی اعطا شود.
به نوشته تارنمای روزنامه ‘استار’، ‘عزیر کپراوی’ معاون وزیر حمل و نقل مالزی نیز تایید کرد که مقامات این وزارتخانه این پیشنهاد را دریافت کرده اند، اما تصمیمی در خصوص قبول کردن آن اتخاد نشده است.
پرواز ام.اچ 370 خطوط هوایی مالزی که ماه مارس سال 2014 با 239 سرنشین از جمله دو مسافر ایرانی در مسیر پکن به کوالالامپور ناپدید شد، پس از گذشت حدود چهار سال همچنان به عنوان یکی از مرموزترین پروازهای جهان حل نشده باقی مانده است.
تحلیل های راداری و ارتباطات ماهواره ای پیشنهاد می کنند که یک نفر از داخل هواپیما به طور عمد انتقال دهنده رادیویی این هواپیما را پیش از منحرف شدن به سمت اقیانوس هند خاموش کرده است.
استرالیا، مالزی و چین پس از عملیات جستجویی که حدود 160 میلیون دلار هزینه داشت، پس از دو سال جستجو این عملیات را ماه ژانویه در حالی که اعتراض خانواده های سرنشینان آن همچنان ادامه دارد، متوقف کردند.
مالزی و استرالیا سال گذشته پیشنهاد گسترش حوزه جستجو به 25 هزار کیلومتر مربع دیگر در شمال جایی که پیشتر عملیات جستجو در 120 هزار کیلومتر از محدوده آن انجام شده بود را به دلیل غیردقیق بودن مکان های معرفی شده رد کرده بودند.
اما گروه ‘صدای 370’ که گروهی حمایت کننده از خانواده سرنشینان پرواز ام.اچ 370 هستند، اعلام کردند محققان استرالیا اکنون محدوده ای کمتر از 25 هزار کیلومتر مربع را براساس مدل ها و بررسی های خود معرفی کرده اند تا تحقیقات به صورت متمرکزتر در آن انجام شود.
مقامات شرکت آمریکایی ‘اوشن اینفینتی’ تاکنون در مورد این پیشنهاد ارائه شده به مالزی اظهار نظر نکرده اند.
این شرکت در تارنمای خود آورده است که دارای یکی از پیشرفته ترین ناوگان های وسایل زیردریایی مستقل به منظور نقشه یابی، تحقیقات و جستجو در بستر دریا است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا