صرف هزينه 330 ميليارد ريالي براي احداث محور دامنه-خوانسار -گلپايگان- خمين

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

صرف هزينه 330 ميليارد ريالي  براي احداث محور دامنه-خوانسار -گلپايگان- خمين

جلسه مجمع نمايندگان استان ، به رياست رسول زرگرپور استاندار اصفهان و با حضور نمايندگان مردم اصفهان در مجلس شوراي اسلامي و مسئولين دستگاه هاي اجرايي استان در شهر خوانسار برگزار گرديد .

به گزارش روابط عمومي اداره كل راه وشهرسازي استان اصفهان، رسول زرگرپور استاندار اصفهان  در رابطه با  پروژه تونل خوانسار گفت : اين پروژه از طرح هاي اولويت دار استان است كه با توجه به ريزشي كه دارد هر روزي كه كار ايمن سازي و لاينينگ اين پروژه  عقب بيفتد ، باعث هدر رفت سرمايه است .

استاندار اصفهان در رابطه با  شبكه فاضلاب مسكن مهر خوانسار و گلپايگان گفت: با پرداخت حدود 3 ميليارد ريال از طرف اداره كل راه و شهرسازي به اداره آب و فاضلاب،  شبكه فاضلاب مسكن مهر به شبكه فاضلاب شهر متصل و مشكل فاضلاب مسكن مهر خوانسار حل مي شود و در رابطه با گلپايگان نيزكار بايد طي دو مرحله انجام شود، اول اينكه به صورت اضطراري با اعتبار 9 ميليارد ريال كه توسط دو اداره كل راه و شهرسازي و آب و فاضلاب تامين مي شود مشكل فاضلاب اين منطقه به صورت موقت، و در دراز مدت با حل شدن مشكل فاضلاب كل شهر گلپايگان ، مشكل فاضلاب مسكن مهر گلپايگان نيز رفع شود.

حجت اله غلامي مدير كل راه و شهرسازي استان اصفهان در رابطه با پروژه هاي راهسازي اين دو شهرستان گفت :در بخش راه هدف گذاري براي استان اين بوده كه كليه راه هاي ارتباطي شهرستان ها به مركز استان و مركز استان به استان هاي مجاور به صورت دوبانده اجرايي شود.

وي گفت : يكي از اساسي ترين و اصلي ترين راه هاي كريدور غربي به سمت شمال غرب استان محور دامنه- خوانسار- گلپايگان –خمين است كه بايد به صورت چهارخطه و دو بانده اجرا شود .

غلامي گفت : اين پروژه به عنوان يك پروژه نيمه تمام طي چند سال گذشته رها شده بوده كه خوشبختانه  از يك سال و نيم گذشته به سرعت در حال فعاليت است و هنوز بيش از سه ماه از كلنگ زني آن نمي گذرد كه 10 كيلومتر آن تا هفته دولت از دامنه تا دوشخراط و تا 5 كيلومتري شهر خوانسار افتتاح مي گردد.

مدير كل راه و شهرسازي اضافه كرد: دو قسمت از اين مسير دچار مشكل است، يكي كمربندي خوانسار به طول 19 كيلومتر و ديگري كمربندي گلپايگان به طول 12 كيلومتر و بقيه مسير به هفت قطعه تقسيم شده كه هر هفت قطعه فعال است و براي قطعه هفتم آن كه محور موته- گلپايگان است ،  مناقصه اي به ارزش 80 ميليارد ريال برگزار شده و پيمانكار آن نيز انتخاب شده است .

وي در ادامه گفت : در اين محور 5 رشته شبكه انتقال لوله گاز وجود دارد كه با توجه به حساسيت هاي اداره گاز بايد 10 دهانه پل روي لوله ها احداث شود و با اتمام اين پل ها محور موته – گلپايگان نيز ظرف حدود سه ماه آينده به اتمام مي رسد.

حجت اله غلامي گفت : محور دامنه تا خمين يكي از محور هايي است كه بيشترين ميزان اعتبار كه مبلغي بالغ بر 330 ميليارد ريال  است براي آن درنظر گرفته شده  و در صورتي كه كمربندي گلپايگان و خوانسار ظرف يك سال آينده به پايان برسد اين محور تا اوايل سال 97 به پايان مي رسد.

وي در ادامه گفت :  عمليات خاكي كيلومتر 71-90 محور دامنه تا خمين كه ازكمربندي رباط سرخ به سمت سفيد آباد است صد در صد انجام شده و 9 كيلومتر آن نيز آسفالت شده و در سالهاي 94 و 95 نيز افتتاح شده است .

غلامي درخصوص احداث كمربندي شهر خوانسارگفت : اعتبار در نظر گرفته شده براي احداث كمربندي خوانسار جزء محور خوانسار –گلپايگان –خمين نيست و اعتبار مورد نياز براي احداث آن مبلغي بالغ بر 300 ميليارد ريال است .

غلامي در رابطه با تونل خوانسار گفت : تاكنون 230 ميليارد ريال براي اين پروژه هزينه شده و براي جلوگيري از ريزش ها و لاينينگ آن نيز نياز به 100 ميليارد ريال اعتبار دارد و با توجه به در نظر نگرفتن اعتبار براي اين پروژه در سال 96 نياز به پيگيري دارد.

وي در خصوص آماده سازي مسكن مهر شهر هاي خوانسار و گلپايگان گفت : در همه شهرهاي استان مسكن مهر جهت آماده سازي به شهرداري ها واگذار شده به جز سه شهر كاشان ، گلپايگان و خوانسار كه هزينه آماده سازي شهرهاي خوانسار 30 ميليارد و گلپايگان  10 ميليارد و 500 ميليون ريال است  كه بخشي به صورت يارانه نقدي ، بخشي با تحويل قير رايگان و مابقي از محل املاك اداره كل راه و شهرسازي به شهرداري ها جهت اماده سازي مسكن مهر پرداخت مي شود.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا