توسعه مساجد در مناطق محروم و کمتر برخوردار از اولویتهای اصلی شهرداری اصفهان است

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

همزمان با فرارسیدن سی ام مردادماه ،  روز جهانی مساجد ، عنوان شد :

توسعه مساجد در مناطق محروم و کمتر برخوردار از اولویتهای اصلی شهرداری اصفهان است

مدیر امور اجتماعی و مشارکتهای مردمی شهرداری اصفهان با بیان اینکه توسعه و ایمن سازی مساجد از اولویت های عمرانی شهرداری اصفهان  در سال جاری خواهد بود گفت : توسعه و تکمیل مساجد و برقراری توازن در پراکندگی مساجد در مناطق مختلف شهری همچون سنوات قبل با جدیت پیگیری خواهد شد .

 

بنابر آمارهای اعلام شده در شهر اصفهان حدودا 1100 مسجد و مسجد حسینیه وجود دارد و این بدان معناست که تقریبا به ازای هر 1826 نفر شهروند اصفهانی یک مسجد بنا شده است . پراکندگی این مساجد در مناطق مختلف شهری متفاوت بوده به طوری که بنا بر اعلام مسئولین شهری بیشترین تعداد در مناطق 1 و 3 و کمترین تعداد مربوط به مناطق 5 ، 6 ، 7 ، 8  و 13 می باشد .

مدیر امور اجتماعی و مشارکتهای مردمی شهرداری اصفهان دلیل این پراکندگی را مردمی بودن و محوریت خیرین در ساخت مساجد عنوان کرده و افزود : در شهر اصفهان شهروندان و خیرین بانیان اصلی ساخت و بنای مساجد هستند و به همین علت پراکندگی مساجد در مناطق شهری یکسان نبوده به طوری که به عنوان مثال در منطقه 3 به ازای هر 550 نفر شهروند یک مسجد بنا شده ولی در منطقه 5 به ازای هر 4200 نفر یک مسجد وجود دارد .

مهدویان فر به اقدامات حمایتی شهرداری اصفهان در این راستا اشاره کرده و گفت : شهرداری اصفهان طی سالیان اخیر از طریق کمیته مساعدت به توسعه ، تکمیل و تعمیر مساجد بودجه قابل توجهی را به موضوع عمران ، ایمن سازی و بهبود وضعیت مساجد در شهر اصفهان اختصاص داده است .

وی ادامه داد : در سال 95 ، 400  مسجد در شهر اصفهان به منظور ساخت ، تکمیل یا تعمیر بنای خود از شهرداری اصفهان کمک های مالی دریافت کرده اند .

مدیر امور اجتماعی و مشارکتهای مردمی شهرداری اصفهان موضوع ایمن سازی مساجد را از اولویتهای اصلی کمیته مساعدت دانسته و گفت : یکی از موضوعات اصلی در امور مساجد در شهر اصفهان که از سال گذشته مطرح شده و اقدامات قابل توجهی نیز در این راستا انجام پذیرفته موضوع ایمن سازی و تجهیز مساجد به ملزومات ایمنی است که در سال گذشته 120 مسجد شهر وارد فرآیند ایمن سازی شده و ملزومات ایمن سازی از طریق سازمان آتش نشانی شهرداری اصفهان و با نظارت کارشناسان مربوطه در اختیار این مساجد قرار داده شده است .

مهدویان فر با اشاره به اینکه در سال 96 نیز حمایتهای مالی از مساجد ادامه خواهد داشت گفت : در سال 96 نیز اعتبار قابل توجهی به موضوع عمران مساجد اختصاص یافته و بر اساس 5 شاخص جمعیت منطقه ، تعداد  مساجد موجود در هر منطقه ، شعاع دسترسی ، قدمت مساجد و محرومیت هر منطقه این بودجه در مناطق مختلف توزیع خواهد شد .

وی خاطر نشان کرد : اولویت اصلی در اختصاص بودجه محلات فاقد مسجد بوده به طوری که در هر منطقه محلات محروم و کمتر برخوردار مورد توجه ویژه قرار خواهند گرفت .

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا